بیانیه اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت روز قدس

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با صدور بیانیه‎‌ای تاکید کرد: روز قدس، موجب اتحاد و همبستگی مسلمانان و آزادگان جهان در حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از مستکبرین شده است.
کد خبر: ۲۹۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ - 07June 2018

بیانیه اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت روز قدسبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا همزمان با روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ‌بی‌شک مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت روزی که وعده حق الهی است به پیروزی خواهد رسید.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با گذشت چندین دهه از یورش یهودیان متجاوز به فلسطین و تشکیل دولت غیرقانونی در سرزمین های اشغالی، هر ساله شاهد جنگ و کشتار هزاران انسان بی گناه، آوارگی هزاران انسان و سکوت اکثر کشورهای مدعی حقوق بشر هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: اقدام بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، هر ساله موجب اتحاد، همبستگی و همدلی بیشتر مسلمانان و آزادگان جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از اقدامات حمایتی استکبار جهانی از ظلم و تجاوز رژیم نامشروع صهیونیستی در سراسر جهان شده است.

در بخش دیگری از بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا تاکید شده است: رژیم اشغالگر قدس همواره با ارتکاب جنایات ضد بشری به اهداف توسعه طلبانه خود پرداخته، مردم مظلوم فلسطین را از حقوق ابتدایی محروم کرده و علیرغم مبارزات آزادی خواهانه مردم فلسطین و محکومیت های متعدد از سوی مدافعین حقوق بشر و سازمان های بین‌المللی، با همکاری دولت ایالات متحده و امروز با حمایت دولت های خیانتکار عربی به اقدامات سبوعانه خود ادامه می دهد. بی شک، مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت روزی که وعده حق الهی است به پیروزی خواهد رسید.

بیانیه مذکور می‌افزاید: امسال شکوه و عظمت روز قدس بیشتر از سال های گذشته خواهد بود. علی الخصوص که دولت ایالات متحده با اتخاذ تصمیم نابخردانه خود مبنی بر تغییر مکان سفارت آمریکا به بیت المقدس، موجی جدید از اعتراضات را برانگیخته و باعث کشته و زخمی شدن هزاران نفر اعم از زنان و کودکان بی گناهی شده است که به اعتراض مسالمت آمیز به تحکیم تجاوز صهیونیست‌ها پرداختند.

در پایان بیانیه این دانشجویان آمده است: اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، همپای آزادیخواهان جهان به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین در روز قدس پرداخته و با حضور حداکثری و پرشور خود در راهپیمایی های اعتراضی در سراسر اروپا، جهانیان را به واکنش نسبت به اقدامات تجاوزگرانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی دعوت خواهند نمود.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار