حمله هوایی ارتش عراق به مواضع داعش در سوریه

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از حمله امروز جنگنده‌های عراقی به مقر فرماندهی گروه تروریستی داعش در داخل خاک سوریه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ - 07June 2018

حمله هوایی ارتش عراق به مواضع داعش در سوریهبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های اف 16 عراقی صبح امروز پنجشنبه مقر فرماندهی و کنترل گروه داعش در خاک سوریه را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: در راستای اجرای دستورات حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت و هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک، جنگنده های اف 16 صبح امروز با استناد به اطلاعات دقیق مقر فرماندهی و کنترل گروه تروریستی داعش در منطقه هجین در داخل خاک سوریه را که در داخل آن شماری از فرماندهان و جنگجویان این گروه تروریستی حضور داشتند، هدف قرار دادند.

این مرکز افزود: براساس اطلاعات، این حمله موفقیت آمیز بود و سبب انهدام کامل مقر شد.

نیروی هوایی عراق در طول ماه‌های گذشته حملاتی را به مقرهای مهم داعش در داخل خاک عراق صورت داده و اعلام کرد که در این حملات شماری از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی که درصدد حملات تروریستی بودند، کشته شدند.

نیروی هوایی عراق اعلام کرد که این حملات با هماهنگی مسئولان سوری انجام شده است.

فرماندهی عملیات مشترک در عراق روز 25 ماه مه گذشته نیز اعلام کرد جنگنده های اف 16 عراقی یک مقر فرماندهی گروه تروریستی داعش و یک مقر دیگر و انبار موشک های تروریست ها را در منطقه هجین در داخل خاک سوریه هدف قرار دادند.

همزمان نیروهای الحشد الشعبی عراق نیز مقرها و محل تجمع عناصر داعش در مرز سوریه با عراق را تاکنون چندین بار گلوله باران کرده اند.

در همین راستا، شش روز پیش وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جریان دریافت استوارنامه سعد محمدرضا سفیر عراق در دمشق در حضور ولید المعلم وزیر خارجه و منصور عزام و وزیر ریاست جمهوری سوریه از همکاری امنیتی بین دو کشور به ویژه که هواپیماهای عراقی حملاتی را علیه مواضع تروریست ها در داخل خاک سوریه اجرا می کنند، ستایش کرد و خواهان تقویت روابط اقتصادی بین عراق و سوریه شد زیرا می تواند تاثیر مثبتی در تداوم روابط بین ملت ها ایفا کند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها