وزیر اطلاعات:

عربده‌ صهیونیست‌ها از سر استیصال است/ تشریح روند آزادسازی صیادان

وزیر اطلاعات ضمن تشریح روند آزادسازی صیادان کشورمان از بند دزدان دریایی سومالی گفت: همینطور که شاهد آزادی این عزیزان در آستانه روز قدس هستیم، امیدواریم شاهد آزادی قدس عزیز هم باشیم.
کد خبر: ۲۹۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ - 07June 2018

عربده‌ صهیونیست‌ها از سر استیصال است/ تشریح روند آزادسازی صیادانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، امروز در دیدار صیادان آزادشده از بند دزدان دریایی سومالی اظهار داشت: این آزادسازی طی یک عملیات پیچیده اطلاعاتی انجام شد.

وی افزود: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، وظیفه خود می داند، هر جا برای هر شهروندی از جمهوری اسلامی مشکلی پیش بیاید، در جهت حل آن مشکل اقدام کند و در همین راستا توفیق هایی داشته است.

علوی با اشاره به آزادسازی وابسته نظامی کشورمان در یمن اضافه کرد: طی یک عملیات پیچیده اطلاعاتی، کار آزادسازی آقای «نیک بخت» انجام شد.

وی با اشاره به دولت زاده و تنیده گفت: ماجرای آزادی این دو نفر، چون سر و کارمان یا با دستگاه های اطلاعاتی بود یا با وزارت خارجه، کار شاقی بود اما به شاقی آزادشدن آقای نیک بخت نبود. 

علوی تصریح کرد: ما مذاکرات نفس‌گیری با آمریکایی ها برای مبادله زندانیان، که منجر به استرداد یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار پول کشورمان شد، داشتیم اما در آن ماجرا، طرف صحبت ما دستگاه های حکومتی بودند اما در مورد سومالی، حکومتی در کار نبود و در حقیقت، طرف ما دزدان دریایی بودند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: این عزیزان ما در اختیار دزدان دریایی قرار داشتند که نه می شد از طریق سرویس های اطلاعاتی و نه از طریق حکومت سومالی مذاکره کنیم چون خود این حکومت هم در نقطه مقابل این دزدان قرار داشت. برای همین یک کار سنگین اطلاعاتی انجام شد و امروز شکرگزاریم که نتایج زحمات حاصل شد.

علوی گفت: از سال ۹۴ که این عزیزان دستگیر شدند، وزارت اطلاعات کار خود را آغاز کرد اما در سال گذشته که ریاست محترم جمهوری به منطقه چابهار رفت و خانواده های این عزیزان برای آزادی هموطنانمان از رئیس جمهور درخواست کردند، آقای رئیس جمهور دستور داد و پس از آن دستور، کار ما جدی تر و سنگین‌تر شد.

وی اظهار داشت: همینطور که شاهد آزادی این عزیزان در آستانه روز قدس هستیم، امیدواریم شاهد آزادی قدس عزیز هم باشیم. این عزیزان از دست دزدان دریایی آزاد شدند و انشاءالله قدس عزیز هم از دست اشغالگران آزاد شود.

علوی اضافه کرد: امروز علی رغم اینکه صهیونیست ها عربده‌هایی سر می دهند، مطالعه رفتار آنها نشان می دهد که همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این عربده ها از سر استیصال است.

وی تاکید کرد: هر سال در روز قدس، ضربات تعیین کننده ای بر پیکره اشغالگران وارد می شود. مشت های گره کرده و صفوف بهم پیوسته در راهپیمایی روز قدس صهیونیست ها را به زانو درآورده است. صهیونیست ها در سال‌های گذشته و در آستانه روز قدس تلاش می کردند، به اقدامی دست بزنند که موج خبری ایجاد کند تا بتوانند از این طریق، روز قدس را تحت الشعاع قرار دهند.

علوی در همین باره افزود: این نشان می‌دهد که صهیونیست ها نسبت به روز قدس حساسیت دارند. همین که دشمن نسبت به روز قدس حساس است، باید  برای ما انگیزه ای باشد تا جدی تر به مسئله قدس توجه کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: انشاءالله با پاسخ به ندای مقام معظم رهبری، فردا در روز قدس، در صفوف فشرده حضور بهم برسانیم و این پیام را به سراسر جهان مخابره کنیم که علی رغم همه فشارها و تحریم ها و توطئه هایی که علیه جمهوری اسلامی می شود تا از موضع‌اش عقب نشینی کند، ملت سربلند ایران اسلامی با صلابت و استقامت همراه سایر مسلمانان در سراسر نقاط دنیا در روز قدس آزادی قدس را فریاد خواهند زد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها