لاهوتی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

لزوم اقدام قوی دستگاه دیپلماسی/ رونق اقتصادی کشورمان به حضور اروپایی‌ها در برجام وابسته نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان نباید به گونه‌ای با کشورهای عضو برجام رفتار کند که احساس وابسته بودن رونق اقتصادی ما به حضور این کشورها در برجام به آنها القا شود.
کد خبر: ۲۹۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ - 08June 2018

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به عملکرد اتحادیه اروپا در توافق برجام اظهار داشت: اروپایی ها تا امروز ظاهر خود را در این قرارداد حفظ کرده اند، اما در باطن همسو با سیاست های آمریکایی ها هستند؛ لذا ضمن اینکه به ادامه همکاری با آنها در این توافق مصمم هستیم، نباید به عملکرد کشورهای اروپایی دلخوش باشیم.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه کشورهای اروپایی بیشترین روابط تجاری و سیاسی خود را با آمریکایی ها دارند، افزود: مبادلات اقتصادی اروپایی ها با آمریکا به حدی گسترده است که آنها به هیچ عنوان حاضر نیستند به خاطر تداوم برجام این نوع روابط سرشار از سود را خدشه دار کند.

وی مراودات تجاری اندک اروپایی ها با کشورمان را عامل بی انگیزه بودن آنها در ثبات توافق برجام عنوان کرد و گفت: ما باید از عملکرد غربی ها در طول تاریخ عبرت بگیریم؛ چراکه وقتی احساس کنند بیشترین منافع را از قرارداد هایی که امضا کردند را کسب نمیکنند، بلافاصله از تمام انجام تعهداتشان شانه خالی میکنند.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، اجرای اقتصاد مقاومتی را عاملی مهم در جهت عدم وابستگی ما به بیگانگان دانست و خاطرنشان کرد: دیپلماسی کشورمان باید قوی عمل کند، نباید به گونه ای با کشورهای غربی رفتار شود که آنها گمان کنند اقتصاد و نیاز های ما بستگی به حضور یا عدم حضور آنها دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار