حضور باشکوه‌تر-21/ لاریجانی:

صهیونیست‌ها به دنبال فریب سران کشورهای اسلامی هستند/ «معامله بزرگ قرن» شکست خواهد خورد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا، عربستان سعودی و صهیونیست‌ها به دنبال این هستند تا ایران را در کنج قرار بدهند؛ اما آنان بدانند که با کنج قرار گرفتن ایران موجب ناامنی خود می‌شوند.
کد خبر: ۲۹۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ - 08June 2018

صهیونیست‌ها به دنبال فریب سران کشورهای اسلامی هستند/ «معامله بزرگ قرن» شکست خواهد خوردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران اظهار داشت: روز قدس با ابتکار پیشوای انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تحقق یافت. امام (ره) از ابتدای مبارزه در سال 42 در خصوص خطر اسراییل هشدارهای جدی به ملت‌ها و به خصوص ملت خودمان دادند. در شرایطی که کشورهای عربی و اسلامی اتحادی در برابر رژیم صهیونیستی داشتند، رژیم پهلوی بود که با فروش نفت به عزت ملت ایران لطمه زد و تحقیر کرد و از طرفی دیگر با همکاری ساواک و موساد تحقیر را مضاعف کرد. این مسائل موجب شد که امام نسبت به این رژیم همواره هشدار دهند. روحانیت به نمایندگی از ملت ما در برابر تحقیرهای آن زمان واکنش داشت.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، سفارت اسراییل در ایران تعطیل و نمایندگان ملت فلسطین جایگزین آنان شدند. ملت ایران در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین همواره پیشگام بوده و شرایط منطقه تغییرات مهمی داشته اما برآیند این شرایط که فرازها و فرودهایی داشته، نیروی مقاومت افزایش یافته و طرح‌های سازش رنگ باخته است و جریان مقاومت به عنوان تنها راه حل مساله فلسطین رخ نموده که اینها دستاورد کمی نیست.

لاریجانی بیان داشت: هر ساله رژیم صهیونیستی کنفرانسی برای مسائل امنیتی خود برگزار می‌کند، شعار کنفرانس اخیر «اسراییل در بزنگاه تاریخی» بود. این نکته مهمی است که چرا در بزنگاه تاریخی است. علت این است حوادثی که رخ داده شرایط متناقضی را به وجود آورده، از یک سو خوشحالند که با گروه‌های تروریستی انرژی مسلمانان از بین رفته، لذا مقاومت جدی از بین رفته و اسراییل در شرایط بهتری قرار دارد اما از سوی دیگر از قدرت گرفتن جبهه مقاومت نگرانند، این نگرانی را در سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در همین کنفرانس می‌بینیم.

رییس مجلس گفت: بعد از راهپیمایی که در یکی دو ماه اخیر با عنوان بازگشت به خانه انجام دادند، هر چند با خشونت صهیونیست‌ها همراه شد، کار بسیار بزرگی بود. و رژیم صهیونیستی دچار آشفتگی و اضطراب شد. این شرایط دوگانه باعث شده که دو راهبرد در شرایط فعلی در نظر گرفته شود. یک راهبرد این است که شرایط پیشگیرانه و بازدارنده را محقق کنند تا ثباتی و امنیت محقق شود. برای این امر از آمریکا و سعودی‌ها کمک می‌گیرند تا به وضعیت مقبول برسند. البته پیوستن جریان سعودی موثر است اما تغییر عمده‌ای به وجود نخواهد آورد.

لاریجانی بیان داشت: اولین مساله این است که ذهن‌ها را از مساله فلسطین به مساله دیگری منحرف کنند. اقداماتی که در مساله هسته‌ای به وجود آوردند، مقدمه‌ای برای همین بود. روز گذشته نخست وزیر بی آبروی رژیم صهیونیستی از تلاش‌های بی‌وقفه خود در خصوص خروج آمریکا از برجام سخن گفت. همه این تلاش‌ها یک هدف دارد که آمریکا، عربستان سعودی، و صهیونیست‌ها ایران را در کنج قرار بدهند اما این‌ها بدانند که کاری نکنند که با کنج قرار گرفتن ایران موجب ناامنی خود بشوند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست وقیحانه صهیونیست‌ها از آمریکا برای تسلط بر بلندی‌های جولان دومین راهبرد است؛ البته این موضوع مدت‌ها بود که از طریق جبهه النصره و داعش دنبال می‌شد و آن‌ها به دنبال آشفتگی در منطقه بودند تا شرایط برای سلطه آنان فراهم بشود اما با حمایت‌های ایران گروهک‌های تروربستی سرکوب شدند. در راهبرد صهیونیست‌ها حزب الله و مقاومت فلسطین باید تضعیف ضود و یک جریان باید جایگزین جریان مقاومت در فلسطین شود. آنان طرح بزرگ قرن را در این رابطه مطرح می‌کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: یک وقتی گاندی می‌گفت همان مقدار که فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها حق دارند به سرزمین خود برگردند، فلسطینی‌ها هم حق دارند به سرزمین خود برگردند. سلاح‌هایی که بر روی سر مردم یمن ریخته می‌شود مال اروپا و آمریکاست؛ بعد جلسه می‌گذارند برای کمک‌های انسان دوستانه به یمن. این از فضاحت‌هایی است که در دوران جدید با آن مواجه هستیم. طرح معامله بزرگ قرن این است که فلسطینی‌ها عرق ملی را با قدری پول معاوضه کنند. که البته این طرح زودتر از طرح‌های سازش زمین‌گیر خواهد شد و محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: راهبرد دیگر ایجاد تغییرات تدریجی در کشورهای منطقه برای ایجاد نظم جدید با محوریت رژیم صهیونیستی است. در کنفرانس اخیر این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و به صراحت اعلام کردند که علت خشونت‌ها این است که کشوری قدرتمند در منطقه وجود ندارد. خیز این رژیم برای این است که قدرت مسلط بر منطقه باشد و در گذشته سلاح‌های مختلف هسته‌ای به رژیم صهیونیستی داده شد.

لاریجانی گفت: طرح معامله اهداف بزرگی را دنبال می کند که مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان باید این موضوع را محقق کند؛ البته مشکلاتی در این مسیر دارند به دلیل قدرت مقاومت و ایران و مترصد هستند با روش‌هایی این موضوع را حل کنند. یکی اینکه به دنبال این هستند تا اشتباهی در محور مقاومت رخ بدهد. این محتمل است. این‌ها چندی پیش طرحی را با عنوان کلاه قرمز با میانجی‌گری کشور ثالث مطرح کردند که تا حدودی هم جواب داد. به این طرح‌هایی که کشورهای ثالث مطرح می‌کنند باید دقت کرد. طرح دیگر تشویق بازیگران منطقه‌ای است تا آنان واسطه گری کنند؛ برخی از کشورهای منطقه نقش دلال دارند. شگرد دیگر فریب استراتژیک است یعنی رهبران عرب را دچار فریب کنند و زمینه ای فراهم کنند که مقاصدشان جلو برود. در 70 سال گذشته، تجربه‌ای برای رژیم صهیونیستی به وجود آمد که قابلیت فریب خوردگی در بین این اعراب وجود دارد.

وی بیان داشت: یکی از طرح‌های فریب در سال 1936 بود که آن موقع فشار بر ملت فلسطین زیاد شد و آنان سازمانی درست کردند. اعتصاب عمومی در فلسطین شکل گرفت که این اعتصاب گرفت و همه بخش‌ها درگیر شدند. این‌ها طرح فریب مطرح کردند و از برخی کشورها مانند مصر، عربستان و عراق خواستند که جلوی این را بگیرید و رهبرها تلگراف زدند که انگلیسی‌ها قول دادند حقوق فلسطینی‌ها را بدهند. اعتصاب را که هزار شهید داده بود، شکستند اما به هر حال اعتصابی که می‌توانست حقوق فلسطینی‌ها را محقق کند، منحرف شد. این نمونه فریب ‌خوردگی است.

لاریجانی بیان داشت: در سال 1948 هم انگلیسی‌ها گفتند سرپرستی فلسطین را به سازمان ملل واگذار می‌کنیم. ظاهر امر خوب بود. در 20 سال سلطه انگلیس جمعیت یهودی‌ها از 6 درصد به یک سوم جمعیت رسید. در این فاصله شهرهایی که یهودی زیاد داشت واگذار کردند و یهودی‌ها به مسلمانان فشار آوردند و بلندگو گذاشته بودند که فلسطینی‌ها به خارج از فلسطین بروند و مردم را تشویق می‌کردند که از مرز خارج شوند. رهبرهای کشورهای اسلامی که این وضع را دیدند، نیروهای خود را بسیج کردند تا به کمک فلسطینی‌ها بیایند، جنگ‌هایی رخ داد اما آن مسیر به گونه‌ای پیش رفت که دوباره فریب جدیدی ایجاد کردند و فشار آوردند به رهبران اسلامی که ما به شما سلاحی نمی‌دهیم اما اگر آتش بس را قبول کنید، ما سلاح می‌دهیم. این آتش بس به فرصتی تبدیل شد که در اختیار اسراییل قرار گرفت.

وی بیان داشت: اگر طرح‌های سازی را بررسی کنیم، طرح فریب در آن نهفته است. لذا در این دوره می‌خواهند از آن استفاده کنند اما مشکلی در این راه دارند، اینکه هوشیاری سیاسی در بین مسلمانان به وجود آمده است. حرکت راهپیمایی در فلسطین نشان از هوشیاری است. شرایط رسانه‌ای به گونه‌ای است که فلسطینی‌ها مطلع هستند. هر کشوری از کشورهای اسلامی بخواهد لغزش بکند و در کنار اسراییل قرار بگیرد، منزوی می‌شود.

لاریجانی عنوان کرد: در درون رژیم صهیونیستی شرایط مختلی وجود دارد که یک پرسش مهم وجود دارد که آیا به دوران نابودی رژیم نزدیک شده‌اند؟ چرا که تندروها سر کار هستند. قرائن نشان می‌دهد که ژست ایچاد نظم منطقه‌ای غلطی است که در حال خواب آلودگی به اسراییل و آمریکا القا شده است.  مساله فلسطین محدود به یک منطقه نیست. امروز در منطقه دو جریان وجود دارد که یکی صلح طلبی در منطقه است که سردمدار آن ایران است. یک جریان دیگر شرارت آمیزی در منطقه است که قصد جایگزینی شرارت را دارد. این مصاف سرنوشت‌ساز است و نتیجه آن همان طور که خداوند وعده داده با حق طلبان است و باطل از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار