حضور با شکوه‌ترـ30/ آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه روز قدس:

هرچقدر بخواهیم موشک تولید می‌کنیم/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانند گداهای سیاسی به دوره‌گردی افتاده است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانند گداهای سیاسی به دوره‌گردی افتاده است، گفت:‌ امیدواریم قبل از 25 سال که رهبر معظم انقلاب فرمودند، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.
کد خبر: ۲۹۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ - 08June 2018

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که همزمان با روز قدس در دانشگاه تهران برگزار شد، در خطبه اول حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را عبادت بزرگ سیاسی عنوان کرد و با اشاره به برگزاری این سیر و سلوک معنوی در 900 شهر کشور اظهار داشت: این عبادت در سراسر کشور و به‌ویژه تهران از جایگاه والا و شایسته‌ای برخوردار است.

آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه این حرکت مقدس مبتنی بر پنج عنوان قرآنی و روایی است تصریح کرد: نخست آنکه این راهپیمایی دشمن‌ستیز بود و دشمنان را به خشم آورد و از منظر قرآن این امر عبادت است.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه گام‌هایی که مردم در خیابان‌ها علیه ظالمان برداشتند و شعار دادند مصداق عمل صالح و مانند نماز، روزه و حج است، افزود: دومین مبنای قرآنی این حرکت بیعت با نبی اکرم (ص) است و این امر اختصاص به زمان پیامبر ندارد ازاین‌رو حرکت امروز روز قدس پیمان ظلم‌ستیزی با پیامبر اسلام بود.

وی حرکت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را مصداق جهاد عنوان کرد و گفت: جهاد فقط رنگ نظامی ندارد و هر تلاشی درراه خدا نامش جهاد است؛ تردید نکنید که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به معنای جنگ با آن‌هاست و شما امروز با زبان خود جهاد کردید.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: آرزوی ترامپ این است که روزی شعار «مرگ بر آمریکا» در جامعه ما نباشد اما به ترامپ و نتانیاهو می‌گوییم تا زمانی که این خوی استکباری را دارید طنین شعار مرگ بر ‌آمریکا و مرگ بر اسرائیل افزوده خواهد شد.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه این حرکت مقدس مردم مصداق خشم برای دشمنان خدا بود یادآور شد: مردم در حالی با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند که شب گذشته تا صبح در مراسم احیا حضور داشتند اما حضور آن‌ها امروز برای این بود که بگویند از اینکه یک ملت 70 سال آواره و بی‌رحمانه کشته‌شده و زندگی آن‌ها به غارت برود خشمگین هستند.

وی نکته پنجم را تولی و تبری در این حرکت دانست و اظهار داشت: تولی و تبری جزو فروع دین است و بزرگان می‌گویند این امر در برخی مواقع به اصل و متن دین گره می‌خورد و ازاین‌رو امام صادق (ع) فرمود کسی که می‌گوید ما را دوست دارد اما از دشمنان ما تبری نمی‌جوید، دروغ می‌گوید.

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس افزود: امروز چه دشمنی از ترامپ برای اسلام دشمن‌تر است، امروز چه دشمنی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ذلیل‌تر و زبون‌تر در دشمنی باخداست، ازاین‌رو شما مردم در این راهپیمایی باشکوه از دشمنان خدا ابراز تنفر و برائت کردید.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه خداوند برای حضور در این راهپیمایی به شما پاداش و اجر فراوانی خواهد داد، گفت: سلام بر امام راحل که این راه را در مقابل ما گذاشتند و از زمان آغاز مبارزه با رژیم سیاه پهلوی، مبارزه با صهیونیست‌ها را نیز در دستور کار قراردادند و بعد از پیروزی انقلاب با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز قدس خدمت بزرگی به آرمان قدس شریف کردند.

وی یادآور شد: توطئه و برنامه دشمنان به فراموشی سپردن مسئله فلسطین یا حداکثر عربی‌ تلقی شدن این موضوع بود اما امام جلوی این توطئه را گرفتند و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام رژیم صهیونیستی را مهار کرد؛ شعار این غاصبان از نیل تا فرات بود و اگر قدرت داشتند حرمین شریفین را هم اشغال می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی به چنان ذلتی دچار شده که کلاهش را محکم می‌گیرد تا باد آن را نبرد و از همین رو نخست‌وزیر روسیاه رژیم صهیونیستی مانند گداهای سیاسی در اروپا دوره‌گردی می‌کند و در مصاحبه‌ای گفته حداقل در لندن اجازه ندهید شعار مرگ بر اسرائیل گفته شود که این اوج ذلت است.

خطیب موقت تهران گفت: درود خدا بر امام که جلوی چنین دشمن خطرناکی ایستادند و راه سعادت را پیشروی ملت‌ها گذاشتند و امیدواریم قبل از 25 سال که رهبری فرمودند شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به برگزاری مراسم احیا در سراسر کشور یاد و خاطره 15 خرداد و سالروز ارتحال حضرت امام را گرامی داشت و گفت: حضرت امام مجدد اسلام در عصر حاضر شد و اسلام غریب را به صحنه حاکمیت آورد و در یک معنا به اسلام عزت بخشید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالگرد شهادت اولین شهید مجتهد انقلاب اسلامی شهید آیت‌الله سعیدی، به بیان چهار نکته درباره مسائل سیاسی روز پرداخت و افزود: راهپیمایی امروز تنها علیه صهیونیست‌ها نبود؛ هم علیه آن‌ها بود و هم علیه آمریکا که حامی بی‌چون‌وچرای این رژیم غاصب و جلاد است و اخیراً خیز دیگری برای تکمیل اشغالگری برداشته و آن انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس شریف است.

خطیب موقت تهران با اشاره به سازش کاران مرتجع منطقه تصریح کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و به‌ویژه عربستان مثلث شومی را شکل دادند و سازش‌کاران مرتجع منطقه نیز برای به رسمیت شناختن رژیم فاسد صهیونیستی، مسابقه گذاشته‌اند. درحالی‌که باید بدانند این مسابقه، مسابقه سقوط آن‌هاست و به یاری خداوند ملت‌های خودشان آن‌ها را به ذلت می‌کشانند.

وی در تشریح دومین نکته یادآور شد: در هنگامه کارزاری که امروز انقلاب اسلامی با دنیای کفر و دنیای استکبار دارد، جمهوری اسلامی یک نظام علوی است و در هنگامه این‌چنینی وحدت یک ضرورت است و ما عناصر وحدت بسیاری در جامعه داریم.

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس ولایت‌فقیه را یکی از عناصر وحدت‌بخش در جامعه عنوان کرد و گفت: مردم ما با هر سلیقه‌ای فرمایشات رهبر معظم انقلاب را فصل‌الخطاب می‌دانند.

خطیب موقت تهران نفرت از رژیم صهیونیستی را عامل دوم وحدت در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در این کشور نیست که از رژیم منفور صهیونیستی تجلیل کند و همه سلایق در این جهت تأکیددارند که رژیم صهیونیستی باید محو شود.

وی با اشاره به سخنان اخیر نتانیاهو درباره دوستی با ملت ایران، گفت: این امر از حماقت‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود که از مردم ایران به‌عنوان دوست یادکرد درحالی‌که تک‌تک مردم ایران اسرائیل را دشمن می‌دانند و باافتخار مرگ بر اسرائیل می‌گویند.

آیت‌الله خاتمی سومین محور وحدت را اقتدار موشکی کشور برشمرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب و همه مسئولان ما یک‌صدا می‌گویند پای این اقتدار موشکی ایستاده‌ایم و هرچقدر بخواهیم موشک تولید می‌کنیم و برد آن را نیز افزایش می‌دهیم و این برگ برنده ما است.

خطیب موقت تهران بابیان اینکه شکستن بن‌بست‌ها از خصوصیات یک رهبر شایسته است، تصریح کرد: ولایت‌فقیه در طول این 40 سال بن‌بست‌شکنی‌های بسیاری کرده است، جنگ در همه کشورها بحران‌ساز است اما بااینکه هشت سال در کشور ما جنگ بود اما ملت ایران به برکت رهبری امام یک روز هم دچار بحران نشد.

وی یادآور شد: در عصر ما روزگاری بر ملت ایران گذشت که دشمن اجازه نمی‌داد ما سه سانتریفیوژ داشته باشیم و برخی در جلسات تصمیم‌گیری می‌گفتند می‌ترسیم جنگ شود اما رهبری فرمودند تولید کنید و ازاین‌رو به 19 هزار سانتریفیوژ رسیدیم تا جایی که دشمن خودش پذیرفت 6 هزار سانتریفیوژ و 12 هزار کیلو اورانیوم غنی‌شده داشته باشیم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در همین قضایای اخیر که آمریکا و اروپا تقسیم نقش کرده‌اند، دشمن می‌خواست یک برجام معیوب به ما تحمیل کند، یعنی هم تحریم‌ها را تحمل‌کنیم و هم از فعالیت هسته‌ای دست برداریم که این خواب آشفته‌ای بود؛ اقتدار ما سه عنصر اقتدار موشکی، نفوذ منطقه‌ای و فعالیت هسته‌ای است که کاربرد نظامی ندارد چراکه ما و فقه ما با کاربرد نظامی فعالیت هسته‌ای مخالف است.

خطیب موقت تهران با اشاره به کاربرد فعالیت هسته‌ای در انرژی و تأکید بر اینکه انرژی فسیلی رو به اتمام است یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد و ملت ایران این اجازه را نمی‌دهند ازاین‌رو ایشان در حرم امام به مسئولان فرمودند باید از فردا آمادگی خود برای رسیدن به 190 سو در چارچوب برجام را فراهم آورید.

وی ضمن تقدیر از مسئولان برای اجابت این دستور مقام معظم رهبری یادآور شد: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ماه رمضانی ایشان با کارگزاران و در مرقد حضرت امام نصیحت نیست بلکه یک راهبرد است و جا دارد که رسانه ملی چندین بار به این فرمایشات بپردازد.

آیت‌الله خاتمی در تشریح چهارمین و آخرین نکته خاطرنشان کرد: شعار «ما می‌توانیم» شعار عزت، غیرت و شعار قرآنی ما است و ازاین‌رو ایجاد یأس و ناامیدی از ناحیه هر کس که باشد کار دشمن است و ملت ایران همان‌طور که در 40 سال گذشته گردنه‌های سخت را پشت‌سر گذاشته، باعزت و عظمت از توطئه‌های پیشرو نیز عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار