حجت‎الاسلام حسن ترابی:

روز قدس روز اتحاد امت اسلامی است

امام جمعه بروجرد گفت: امسال در حالی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و فریاد زدیم که مردم بی‎گناه و مظلوم غزه در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه قتل عام شدند. روز قدس روز اتحاد امت اسلامی است.
کد خبر: ۲۹۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ - 08June 2018

روز قدس روز اتحاد امت اسلامی استبه گزارش دفاع پرس از بروجرد، حجت‎الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: روز قدس روز اتحاد امت اسلامی حول محور حمایت از مسلمانان فلسطین و محکومیت اسرائیل جنایتکار و حامی جهانخوار آن آمریکا است.

وی با اشاره به تفاوت‎های ویژه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با سال‎های گذشته عنوان کرد: در دو سال گذشته مسیر عادی‎سازی روابط کشورهای عربی اسلامی با تل‌آویو با سرعت بیشتری به پیش رفته و امروز با این خیانت آشکار به آرمان‎های فلسطین توسط برخی دولتمردان کشورهای عربی اسلامی اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس صد چندان شده است.

خطیب نمازجمعه بروجرد خاطر نشان کرد: امسال در حالی ملت ایران و دیگر ملت‎های آزاده راهپیمایی روز جهانی قدس را بر پا کرده و از 70 سال غصب و اشغال صهیونیست‎ها برائت جستند که فتنه داعش و دیگر گروهک‎های تکفیری تروریستی به برکت جریان مقاومت شکست خورده و حاشیه امنی که برای اسرائیل جنایتکار ایجاد شده بود، در حال از بین رفتن است.

ترابی تاکید کرد: از سویی امروز در حالی به استقبال روز قدس رفته و در راهپیمایی شرکت کردیم که آمریکایی‎ها با اجرای توطئه آمریکایی اسرائیلی با انتقال سفارت این کشور از تل‎آویو به بیت‎المقدس، آن را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل به رسمیت شناخته‎اند.

وی تصریح کرد: امسال در حالی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و فریاد زدیم که مردم بی‎گناه و مظلوم غزه در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه قتل عام شدند.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: اینها همه در حالی است که متاسفانه مجامع و سازمان‎های جهانی مدعی دفاع از حقوق بشر تنها نظاره‎گر جنایات صهیونیست‎ها هستند و با سکوت مرگبار خود این فجایع را تشدید می‎کنند.

ترابی با اشاره به اینکه امروز از مجامع بین‎المللی و سران کشورهای مسلمان هیچ انتظاری نیست که به یاری ملت ستمدیده فلسطین بشتابند، اظهار کرد: امروز ملت‎ها و خصوصا مسلمانان جهان باید به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خیزند.

وی عنوان کرد: در روز جهانی قدس امسال ملت انقلابی ایران همزمان با مردم دیگر کشورها به میدان آمد و ضمن حمایت از ملت فلسطین، اقدامات رژیم جعلی و کودک‎کش اسرائیل را محکوم و به جهانیان این پیام روشن را داد که ملت فلسطین تنها نیست.

خطیب جمعه بروجرد در ادامه به بخش‎های از سخنان رهبر فرزانه انقلاب در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: برخورد فعال، شجاعانه، قاطعانه و مقتدرانه در برابر دشمن یکی از الگوهای رفتاری امام راحل بود.

ترابی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عوامل موفقیت امام و امت امام ایستادگی محکم و قاطع در برابر دشمنان نظام و ملت است، افزود: اگر در برابر دشمن کوتاه بیائیم، گستاخ‎تر و زیاده‎خواهی‎هایش بیشتر می‎شود.

وی تمرکز بر اولویت‎ها را یکی دیگر از خصوصیات و الگوهای رفتاری امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی امروز اولویت اصلی و اول کشور است.

امام جمعه بروجرد از اعتماد به مردم و بی‎اعتمادی به دشمنان به عنوان یکی دیگر از شاخصه‎های رفتاری معمار کبیر انقلاب یاد و تاکید کرد: اعتماد به دشمنی که کمر به نابودی ما بسته اشتباه بزرگی است و خسارات جبران‎ناپذیری را به دنبال دارد که نمونه آن در برجام دیدیم.

ترابی اهتمام به وحدت و اتحاد را از دیگر شاخصه‎های رفتاری امام راحل دانست و افزود: در شرایطی که یکی از برنامه‎های آمریکا در خروج از برجام دو قطبی کردن ملت ایران است، امروز باید ملت، دولت و مسؤولان اتحاد و وحدت خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها