آمریکا ارتش صهیونیستی را تقویت می‌کند

یک روزنامه عربی گفته که پس از تأکید ناتو بر بی‌طرف ماندن در جنگ احتمالی ایران و رژیم صهیونیستی، ترامپ شخصاً وارد عمل شده و دستور افزایش نیرو در فلسطین و فروش جنگ‌افزار مدرن به صهیونیست‌ها را داده است.
کد خبر: ۲۹۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ - 08June 2018

آمریکا ارتش صهیونیستی را تقویت می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک پایگاه خبری عربی در گزارشی از برنامه دولت آمریکا برای افزایش حضور نظامی در فلسطین اشغالی و تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی با جنگ‌افزار مدرن برای رویارویی با «تهدید جنگ احتمالی با ایران» خبر داد.

آنطور که روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن خبر داده، بر اساس این برنامه به تأیید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا رسیده، یگان‌های نظامی آمریکا باید در سرزمین‌های اشغالی حضور یابند و حضورشان به صورت مستمر، تقویت شود؛ تقویت توان پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران هم گام دیگری از این برنامه است.

یکی دیگر از بندهای برنامه ترامپ، تقویت توان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی برای انجام مأموریت‌های پروازی در فواصل دورتر است. «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در زمان تصدی امور، سوخت‌رسانی در حین پرواز به جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را لغو کرده بود.

ترامپ علاوه بر از میان برداشتن این ممنوعیت، دستور تحویل چند فروند هواپیمای سوخت‌رسان بوئینگ KC-46 به ارتش رژیم صهیونیستی را صادر کرده است.

فاصله جغرافیایی زیاد با مرزهای ایران و بخصوص سایت‌های هسته‌ای این کشور که برخی از آنها در قلب سرزمین ایران قرار دارد، همیشه یکی از موانع مورد بحث نظامیان صهیونیست برای رساندن جنگنده‌های خود به مراکز هسته‌ای ایران بوده است.

اواسط سال 94 بود که رژیم صهیونیستی پیش از آنکه جنگنده‌های رادارگریز اف-35 خریداری‌شده از آمریکا را عملیاتی کند، از انعقاد قراردادی با شرکت لاکهید مارتین برای اتصال مخازن سوخن 18 هزار پوندی در زیر بال‌های اف-35 خبر داد.

الشرق الاوسط به نقل از منابع صهیونیستی ادعا کرده است که دستور اوباما، ممنوعیت فروش این هواپیماها به رژیم صهیونیستی را نیز شامل می‌شده و علت آن، کاهش توان تل‌آویو برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران بوده است.

الشرق الاوسط نوشته که این تصمیم ترامپ، واکنشی است به موضع اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز یکشنبه گفته بود ناتو در صورت حمله ایران به رژیم صهیونیستی، به کمک صهیونیست‌ها نمی‌آید.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار