برگزاری مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله «سعیدی» در قم

مراسم چهل و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله «سیدمحمدرضا سعیدی» نخستین مجتهد شهید انقلاب روز یکشنبه 20 خرداد ماه در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ - 09June 2018

مراسم سالگرد شهادت آیت الله «سعیدی» در قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم چهل و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله «سیدمحمدرضا سعیدی» نخستین مجتهد شهید انقلاب روز یکشنبه ۲۰ خرداد ساعت ۱۸:۳۰ بر سر مزار آن شهید واقع در آرامستان وادی السلام قم برگزار خواهد شد.

شهید آیت‌الله سعیدی از طلایه داران جهاد و شهادت در جریان انقلاب اسلامی بود که پس از روشنگری‌ها و مجاهدت‌های فراوان، توسط رژیم پهلوی به طرز فجیعی شکنجه شد و به شهادت رسید.

آیت‌الله سعیدی درباره دمیده شدن این روح امید و مبارزه در خود، ملاقاتی را که با امام خمینی (ره) داشته است، مؤثر دانسته و عامل اصلی معرفی می‌کند. آن شهید بزرگوار در این باره چنین می‌گوید: هنگام نماز مغرب و عشا به منزل امام رفتم، می‌خواستم با ایشان مذاکره کنم، امام آماده نماز بود، وقتی منظورم را فهمید اندکی نماز را تاخیر انداخت. به عرض رساندم: آقا! طبق برداشتی که من کرده‌ام، از این به بعد شما در مبارزات خود، یاوران کمتری خواهید داشت. امام فرمود: سعیدی! چه می‌گویی؟! به خدا قسم اگر تمام جن و اِنس پشت به پشت هم بدهند و در مقابل من بایستند، چون من این راه را حق یافته‌ام، از پای نخواهم نشست.

آیت‌الله سعیدی پس از این شنیدن سخنان امام (ره) می‌گوید: با سخنان امام چنان دلگرم شدم که روح تازه‌ای در وجودم دمیده شد و ایمان بیشتری به قیام و حرکت امام پیدا کردم.

آیت الله سعیدی در سال ۱۳۴۵ درباره جنایات رژیم صهیونیستی سخنرانی مهمی کرد و همین سخنرانی باعث شد او را دستگیر کنند و ۶۱ روز در حبس نگهدارند.

در اردیبهشت ۱۳۴۹ بعد از اینکه رژیم با تصویب کاپیتولاسیون سرسپردگی کامل خود را به اثبات رسانید از سرمایه‌گذاران آمریکایی دعوت به عمل آورد تا به اصطلاح در ایران سرمایه گذاری کنند و در واقع در یک حرکت استعماری اقتصاد ایران را به طور کامل در اختیار آمریکایی‌ها قرار دهد. به دنبال این حرکت، علمای حوزه علمیه قم در ۱۱ اردیبهشت همان سال با انتشار اطلاعیه‌ای، مردم را از این خطر بزرگ آگاه ساختند. در این میان آیت‌الله سعیدی نیز ساکت نماند و علیه استعمارگران دست به فعالیت‌های شدید زد و با انتشار اعلامیه‌ای به زبان عربی خطاب به علمای کشور‌های اسلامی آن‌ها را دعوت به قیام و مخالفت کرد.

رژیم شاه که از حرکت پرخروش آیت‌الله سعیدی به وحشت افتاده بود او را دستگیر و در قزل قلعه زندانی کرد و تحت شدیدترین شکنجه ها، در روز چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۴۹ آن عالم مجاهد را به شهادت رسانید.

پیکر آن مرد بزرگ فردای شهادتش تحویل فرزند ارشدش شد و سرانجام به طور مخفیانه در قبرستان وادی السلام قم به خاک سپرده شد.

پیام شهید آیت‌الله سعیدی درباره حضرت امام خمینی (ره):

به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار