روحانی در جمع ایرانیان مقیم آمریکا:

ایران در منطقه پرتلاطم خاورمیانه، کشوری با ثبات است/ خوشبختانه امروز فضای دنیا نسبت به ایران تغییرکرده است

رییس جمهور با اشاره به توافق ایران با ۱+۵ بر سر برنامه اقدام مشترک ژنو، گفت: خوشبختانه امروز فضای دنیا نسبت به دولت و چهره ایران تغییرکرده است و ایرانیان خارج از کشور بیش از دیگران این تغییر را در افکار عمومی جهانیان بهتر لمس می کنند.
کد خبر: ۲۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 26September 2014

ایران در منطقه پرتلاطم خاورمیانه، کشوری با ثبات است/ خوشبختانه امروز فضای دنیا نسبت به ایران تغییرکرده است

به گزارش اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع ایرانیان مقیم آمریکا با بیان اینکه عده ای درداخل کشور بودند که می گفتند ما برای پیشرفت نیازی به جهان نداریم و عده ای هم در خارج از کشور همواره مطرح می کردند، ایران را می شود حذف کرد، گفت: امروز در داخل کشور همه قبول دارند که راه درست تعامل سازنده با جهان می باشد و در خارج از کشوربر این نکته توافق شده که بدون ایران در بسیاری از مسایل منطقه ای و جهانی کارها، سخت پیش می رود و یا در عمل، ناممکن شده است.
رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید براینکه در موضوع هسته ای کارها در مسیر درست پیش می رود و کارشناسان پیشبرد کار را در دست گرفته اند، تصریح کرد: ملت ایران در انتخابات بر شعار تعامل سازنده با جهان تاکید داشتند و اگر قرار است ما در مسایل مهم به موفقیت برسیم نیاز است که همه در کنار هم باشیم و هم پای یکدیگر به مقصد برسیم.
رییس جمهور با اشاره به توافق ایران با ۱+۵ بر سر برنامه اقدام مشترک ژنو، گفت: خوشبختانه امروز فضای دنیا نسبت به دولت و چهره ایران تغییرکرده است و ایرانیان خارج از کشور بیش از دیگران این تغییر را در افکار عمومی جهانیان بهتر لمس می کنند.
روحانی اضافه کرد: امروز روابط ما با همه بازیگران بین المللی از جمله همسایگان یک گام حساب شده و موثر به پیش رفته است.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار که سخنانش با تشویق مکرر حاضران قطع می شد، گفت: بزرگترین سرمایه کشور ما نه نفت و معادن که فرهیختگان و دانشمندان و شایستگانی است که دل و قلبشان در گرو تعالی و پیشرفت کشور می تپد.
رییس جمهور با بیان اینکه ما به همه کسانی که به توسعه کشور می اندیشند افتخار می کنیم،  تصریح کرد: باید مدام این شعار را که «نگوییم دولت برای کشور چه کار کرد، بگوییم ما برای کشورچه کار کرده ایم» را تکرار کنیم و برای عبور از مشکلات دست در دست هم قرار دهیم.
روحانی با اشاره به حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان ایرانی ساکن داخل و خارج از کشور در سفرهای استانی، از سرمایه گذاری و طراحی دهها طرح و پروژه با حضور آنها در گوشه و کنار کشور خبر داد.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همه ما باید به فکر فردای فرزندانمان باشیم و فردای فرزندان و افتخار آنها به ایران آباد، سربلند و با عزت است. این کار درصورتی امکان پذیر است که همه ما دست به دست هم بدهیم و بتوانیم غرورملی را در شان ملت ایران بدست آورده و حفظ کنیم.
رییس جمهور پیشرفت های کشور در یکسال اخیر را مرهون فداکاری و تلاش همه ملت ایران و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و گفت : اگر وحدت مردم در امور و حمایت های رهبر معظم انقلاب نبود امروز در این نقطه که ایستاده ایم قرار نداشتیم.
رییس شورای عالی امنیت ملی در تشریح پیشرفت های دولت یازدهم در عرصه های مختلف، موفقیت های دولت درمهار تورم و خروج از رکود در یکسال گذشته را یادآور شد و افزود: مهمترین دستاورد دولت بازگرداندن آرامش و ثبات اقتصادی به کشور بود که نتیجه آن امیدواری به آینده و رغبت سرمایه گذاران به حضور در ایران است.
دکتر روحانی با بیان اینکه در ابتدای قبول مسئولیت بسیاری از کارشناسان و متخصصان دستیابی به اهداف تعیین شده از سوی رییس جمهوری را غیر ممکن تلقی می کردندف گفت: این هدف ها محقق شد بطوریکه براساس آخرین آمار بانک مرکزی که دیروز منتشر شد تورم به ۲۱ درصد رسیده و رشد اقتصادی سه ماهه اول سال پس از دو سال رشد منفی عدد چهار ممیز شش را نشان می دهد که معنایش خروج از رکود است.
رییس شورای عالی اقتصاد کلید موفقیت دولت را اینگونه تعریف کرد: یک کار بیشتر نکردیم و آن این بود که تصمیمات یک شبه را کنار گذاشتیم. تصمیمات فی البداهه را نپذیرفتیم و برای اجرای هر طرح و برنامه با صاحبنظران و کارشناسان مشورت کردیم.
رییس شورای عالی سلامت با اشاره به اجرای برنامه بی نظیر پوشش همگانی بیمه، افزود : من نمی خواهم در اینجا کسی را سرزنش کنم ولی خیلی از کشورهای بزرگ در این راه تلاش کردند و ناموفق شدند.
رییس جمهور برخی طرح های دولت در حوزه آب، محیط زیست و کشاورزی را برشمرد و گفت : ما مدعی رفع همه نگرانی ها و مشکلات نیستیم اما به اندازه یکسالی که از شروع ماموریت این دولت می گذرد، گام های ارزشمندی برداشته شده است.
روحانی به پیشرفت های حاصل شده در مبحث سیاست داخلی نظیر استقبال از انتقاد، ایجاد نشاط در دانشگاه ها و فعالیت احزاب اشاره کرد و گفت : همه باید کمک کنیم و نباید انتظار داشته باشیم دولت همه مشکلات را حل کند.این حوزه نیازبه همکاری همه قوا، نزدیک کردن افکار دارد وباید این اصل را که« نمی توان هیچ گروهی ولو نظراتشان را نمی پسندیم به انزوا برانیم»، باور داشته باشیم.
رییس شورای عالی امنیت ملی گفت : دولت جمهوری اسلامی افتخار می کند که در منطقه پرتلاطم خاورمیانه کشوری با ثبات است و امنیت در تمام مرزهایش وجود دارد و توانسته قبل از آنکه دیگران در باره بسیاری از مشکلات منطقه تصمیم بگیرند عملگرایانه وارد شود و به ملتهای منطقه و همسایگان کمک کند هر چند برخی نخواهند به واقعیت های موجود اقرار کنند.
پیش از سخنان رییس جمهور، پروفسور فضل الله رضا و دکترمریم طبیب زاده به نمایندگی از جامعه فرهیخته کشور در امریکا دیدگاه های خود را درخصوص مسایل روزکشور در عرصه های مختلف بیان کردند.
انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار