دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

آشنایی با سنگین‌ترین بمب نیروی هوایی ارتش

بمب هوشمند قاصد با سر جنگی 900 کیلوگرمی قادر است اهداف مورد نظر را در شعاع صد کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.
کد خبر: ۲۹۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ - 09June 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، پیشرفت در عرصه تکنولوژی صنعتی سبب به وجود آمدن نسل نوین تسلیحات هوشمند با کمترین ضریب خطا در حوزه تسلیحات زمین‌پایه و هواپایه شده است که قابلیت‌های هر کدام در نوع خود قابل بررسی و تجزیه و تحلیل است.

ساخت تسلیحات هواپایه هوشمند دور ایستا به جهت افزایش قابلیت تهاجمی جنگنده بمب‌افکن‌های نهاجا و تخریب اهداف پیش از رسیدن به مواضع خطر و پدافندی دشمن چندین سال است که مورد توجه نیروی هوایی ارتش و صنایع دفاعی در حوزه رزم و درگیری هوایی قرار گرفته است.

صنعت دفاعی با همکاری سازمان جهادخودکفایی نیروی هوایی ارتش در سال 88 تولید بمب هوشمند سنگین 2 هزار پوندی خود را با نام قاصد آغاز کرده و تست عملیاتی آن را نیز در همان سال با موفقیت بر روی جنگنده اف 4  به پایان رساند.

بمب قاصد

بمب هوشمند قاصد با بهره‌گیری از هدایت تلویزیونی غیرفعال (TV-Passive) به طرف اهداف متخاصم حرکت کرده و با توجه به بهره‌گیری از سامانه های ضدجنگال دشمن توانایی انحراف و انهدام آن را نخواهد داشت. بهره‌گیری از هدایت تلویزیونی به خلبان این اجازه را می دهد که بمب قاصد را از لحظه پرتاب تا زمان برخورد به هدف مورد نظر هدایت کند.

بهره‌گیری از سیستم دورایستا موجب می‌شود تا خلبان پیش از رسیدن به منطقه خطر و تور پدافندی دشمن یعنی در منطقه امن اقدام به پرتاب بمب کرده و از همان منطقه بمب را به سوی هدف هدایت کند.

همچنین این بمب هوا به سطح قادر است تا شعاع 40 کیلومتری بدون دخالت خلبان به سمت هدف مورد نظر پرواز خودکار داشته باشد.

بمب قاصد

مدل اولیه این بمب حدود 50 کیلومتر برد داشته و مدل ثانویه آن با استفاده از پیشرانه راکتی بردی معادل 100 کیلومتر را پیدا کرد و بالک‌های آن نیز در مقایسه با نمونه‌ اولیه کوچک تر شده‌است.

بمب دوربرد قاصد که از ارتفاع ۹ هزار متری پرتاب می‌شود با بهره‌گیری از سیستم الکترونیکی، قادر به تعقیب و انهدام اهداف ثابت و متحرک در سطح می‌باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار