مراسم تجلیل از 45 خانواده شهید برگزار شد

مراسم تجلیل از 45 خانواده شهید مدافع حرم، آتش‌نشان و هسته‌ای برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ - 09June 2018

مراسم تجلیل از 45 خانواده شهید برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس، مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، آتش نشان و هسته ای با عنوان ستارگان آسمانی با حضور سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و سردار خسرو عروج مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز شنبه 19 خردادماه برگزار شد.

سردار عروج در این مراسم جانفشانی رزمندگان در جبهه های دفاع مقدس، جنگ 33 روزه، سوریه و جبهه مقاومت را نشات گرفته از پیوند قلبی شهدا با واقعه عاشورا و اباعبدالله الحسین دانست و بر استواری در این راه برای پیروزی در عرصه های مختلف تاکید کرد.

وی در توصیف حالات شهدا در لحظات پایانی زندگیشان اظهار داشت: دو بار در جنگ شهیدانی را دیدم که در لحظه جان دادن که انتظار می رود کسی سر آن ها را روی دامن بگیرد خواستند سرشان را بر زمین بگذارند چرا که در آن لحظه سیدالشهدا را دیدند. 

سردار عروج تصریح کرد: شهدا گفتند دین ما دین حسین ابن علی است. امام هم این نوید را داد اگر با چنین مقیاس هایی به شهادت برسیم امام حسین (ع) بر سر بالین می آید.

وی در پاسخ به برخی شائبه ها از اینکه رزمندگان هیچ گاه به دنبال نتیجه نبودند بیان کرد: پیش می آمد قبل از عملیات آنقدر تمرین می کردیم که پوست می انداختیم. اینطور نبود بدون اعتقاد به نتیجه کار نکنیم ولی نتیجه اصل نیست. 

سردار عروج همچنین لازمه شناخت برخی اشخاص همچون امام خمینی و علامه طباطبایی را بینش عمیق دانست و عنوان کرد که ممکن است برای رسیدن به این شناخت ده ها سال طول بکشد.

وی ماهیت دفاع مقدس را انسان ساز دانست و از ماحصل عبادت خالصانه به عنوان نیروی محرکه تغییر یاد کرد. 

وی جایگاه ولی فقیه را جایگاهی ملکوتی عنوان کرد که باعث شد بسیاری از جوانان در حفظ این راه جان خود را تقدیم کنند و باعث نقشه برابر شدن نقشه های ابر قدرت ها شود. 

در بخشی از مراسم کیک تولد فاطمه سلما ثامنی راد دختر شهید ثامنی راد بریده شد. همچنین از 45 خانواده شهید در این مراسم تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار