33 سال پیش در چنین روزی؛

جزئیات حمله جنگنده‌های ایرانی به فرودگاه الرشید بغداد اعلام شد

در جریان جنگ تحمیلی حمله‌ای از سوی جنگنده‌های ایرانی به فرودگاه الرشید عراق صورت گرفت که نحوه اجرای آن عملیات از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشریح شد.
کد خبر: ۲۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ - 10June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، 33 سال پیش در چنین روزی وقایعی در کشور رخ داد که به شرح زیر از نظر مخاطبان گرامی می گذرد:

تشریح جزئیات حمله جنگنده‌های ایرانی به فرودگاه الرشید عراق

یک فرمانده عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تشریح عملیات حمله دیروز جنگنده های ایرانی به فرودگاه الرشید بغداد گفت: رژیم عراق برای حفاظت از این پایگاه مدرن ترین سیستم پدافند را به کار گرفته است و گروهی از مستشاران نظامی خارجی، مدیریت و هماهنگی پدافند آن را بر عهده دارند و آواکس های آمریکایی نیز با دادن اطلاعات لازم به رژیم عراق در حفاظت از این فرودگاه نقش موثری دارند.

وی افزود: موفقیت در ماموریت بمباران فرودگاه نظامی الرشید بغداد طبق محاسبات نظامی تنها 10 درصد برآورد می شد اما گروهی از خلبانان تیزپرواز ارتش اسلام طی یک عملیات متهورانه و در ارتفاع پایین این فرودگاه را شدیدا بمباران کردند و تاسیسات آن را نابود کردند.

خبر دیگر از مناطق عملیاتی این که رزمندگان اسلام طی یک عملیات متهورانه با نام ظفر2 با عبور از رودخانه اروندرود و نفوذ به میان قوای دشمن صدها تن از نیروهای بعثی را کشته و یا زخمی کردند. در عملیات ظفر دو علاوه بر منهدم شدن بیش از 50 خودرو مختلف و به آتش کشیده شدن نزدیک به 10 انبار مهمات، 150 سنگر اجتماعی ویران و بیش از 500 تن از نظامیان عراقی به هلاکت رسیدند.(1)

آیت الله منتظری: راهی جز مبارزه برای آزادی قدس وجود ندارد

حجت الاسلام کروبی که از سوی آیت الله منتظری در راس هیئتی به لبنان سفر کرده بود پس از بازگشت از لبنان به همراه اعضای هیئت اعزامی با آیت الله منتظری دیدار کرد و گزارش کار خود و مذاکرات مشروحی را که با علمای مبارز و مردم مسلمان لبنان و گروه های مبارز شیعه و سنی آن کشور انجام داده است به اطلاع ایشان رساند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: برای آزاد ساختن قدس عزیز از اشغال صهیونیست ها راهی جز مبارزه پیگیر با اسرائیل و فداکاری و از خود گذشتگی مسلمانان همانگونه که در جنوب لبنان به نحو احسن انجام شد و آثار آن را همه دیدیم وجود ندارد.

آیت الله منتظری افزود: باید در روز جهانی قدس نشان دهیم که ملت فداکار ما با این همه گرفتاری و مصیبت ها که از ناحیه جنگ تحمیلی بر او وارد شده همچنان در صحنه است و از انقلاب و کشورش در برابر توطئه ها و فشارهای سیاسی و نظامی دفاع می کند و هرگز راضی نیست با چنین دشمن وحشی و خون خواری صلح و مذاکره کند. آیت الله منتظری تاکید کرد در روز جهانی قدس باید نشان دهیم که صهیونیست ها هرگز روی آرامش نخواهند دید. (2)

موسوی: مقاومت ضامن آینده درخشان ملت ماست

در مراسم عرفانی احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مهندس موسوی نخست وزیر شرکت و سخنانی را ایراد کرد.

آقای موسوی در این مراسم گفت: دولت باید دائم کارهای خودش را در دستگاه های مختلف ارزیابی کند که آنها تا چه اندازه به نفع عموم مردم و منطبق بر سازش ناپذیری امام علی (ع) بر علیه ظلم و کفر و طاغوت می باشد.

نخست وزیر با اشاره به فشاری که از طریق استکبار جهانی برای به سازش کشاندن و تحمیل صلح به ملت مسلمان و مقاوم ایران انجام می شود گفت: کمترین نتیجه سازش ما این خواهد بود که تجربه انقلاب اسلامی در جهان و بین مسلمین ناموفق جلوه داده می شود. زمانی می توانیم به عنوان قدرتی متکی به خود باشیم که در تمام زمینه ها و در برابر تمامی توطئه ها مقاومت کنیم زیرا این مقاومت تنها ضمانت کننده یک آینده درخشان برای ملت ماست که مستقل باشد.(3)

اعلام شرایط جدید تامین مسکن مردم

وزارت مسکن و شهرسازی شرایط مشارکت مردم، بانک ها و دولت جهت تامین مسکن مردم را اعلام کرد. بر اساس این طرح حداقل متوسط موجودی مورد قبول برای هر فرد در شهرهای کوچک 500 هزار ریال، در شهرهای بزرگ 750 هزار ریال و در تهران یک میلیون ریال می باشد.

مرجع تشخیص این حداقل در هر استانی کمیسیونی است مرکب از مدیرکل زمین شهری، مدیرکل مسکن و شهرسازی و معاون عمرانی استان که در آغاز هر سال این میزان را با توجه به شرایط اقلیمی، اجتماعی و فرهنگی تعیین و به اداره کل زمین شهری ابلاغ می نمایند. پیش بینی می شود متقاضیان واجد شرایط پس از یک دوره پنج ساله از تاریخ افتتاح حساب قرض الحسنه مسکن موفق به تامین مسکن خود خواهند شد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 19 خرداد 64، ص 2
2. کیهان، 19 خرداد 64، ص 3
3. اطلاعات، 19 خرداد 64، ص 3
4. کیهان، 19 خرداد 64، ص 19

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار