سردار مهری خبر داد؛

فوت ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در جاده‌های کشور

رییس پلیس راهور ناجا از جان باختن ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در جاده‌های کشور در تابستان سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ - 10June 2018

فوت ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در جاده‌های کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا صبح امروز در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی اظهار داشت: در تابستان سال گذشته ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در جاده‌های کشور جان باختند.

وی افزود: بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق افتاده که باید برمانه‌ریزی در این خصوص انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به آمار تصادفات در تابستان ۹۶ پرداخت و گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در تابستان ۹۶ حدود چهار هزار و ۹۳۹ نفر در تصادفات جان باختند که بیش از ۷۳ درصد جانباختگان د‌ر جاده‌های برون شهری بودند.

وی گفت: ۶۶ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها پیوسته است؛ همچنین بیشتر تصادفات نیز سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است که ۷۸ درصد علت وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سردار مهری اعلام کرد: در سال گذشته ماهانه یک هزار و ۳۵۰ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در تابستان به یک هزار و ۶۴۶ نفر رسید.

این مقام ارشد پلیس راهور کشور تصریح کرد: در سال گذشته روزانه بیش از ۴۴ نفر در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در تابستان این آمار روزانه ۵۳ نفر بوده است؛ بیشترین جانباخته نیز در شهریور ماه و حدود یک هزار و ۷۴۶ نفر بوده است.

سردار مهری با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در تابستان بین ساعت‌ها ۱۶ تا ۲۴ بوده است، اظهار داشت: ۴۷ درصد از تصادفات برون شهری در ساعت یاد شده رخ داده که باید به این مسئله دقت لازم را داشت.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: مهمترین علل تصادفات عبارت از: سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو بوده است.

سردار مهری در خصوص شروع طرح ترافیکی ویژه تابستان گفت: این طرح از ۲۴ خرداد ماه شروع و تا آخر شهریور ادامه خواهد یافت که باید همه دستگاه‌های متولی با قوت وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار