شجاعی خبر داد؛

افزایش ۱.۷ درصدی جانباختگان جاده‌ای در سال ۹۶

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: در سال ۹۶ در خصوص جانباختگان جاده‌ای افزایش ۱.۷ درصدی داشته‌ایم که این آمار به ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر رسید.
کد خبر: ۲۹۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ - 10June 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در خصوص اینکه عنوان شده است که آمار پزشکی قانونی مخدوش است، اظهار داشت: یک نفر در برنامه تلویزیونی گفته بود که آمار ما مخدوش است، در حالی که اینگونه نیست؛ در این آمار مرگ‌های مصدومان تصادفات رانندگی تا یک ماه بعد هم محاسبه شده و در آمار ماه قبل درج می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: تعداد مصدومان تصادفات که پس از یک ماه بستری در بیمارستان فوت می‌کنند بسیار اندک است و با توجه به اینکه آمار ما براساس یک ماهه بعد از تصادف است، می‌توان گفت که آمار ما مخدوش نیست.

شجاعی به فوتی‌های سال 91 پرداخت و گفت: به دنبال حوادث رانندگی در سال 91، 19 هزار و 89 نفر فوت شده‌اند که این آمار هر ساله کاهش داشته و در سال 95 به 15 هزار و 932 نفر رسیده است.

وی گفت: در سال 96 یک افزایش 1.7 درصدی داشته‌ایم و آمار جانباختگان ما به 16 هزار و 201 نفر رسید.

رئیس سازمان پزشکی قانونی خاطرنشان کرد:‌امسال هم پیش‌بینی افزایش تعداد جانباختگان را خواهیم داشت، اما اگر به نسبت‌های مختلف محاسبه کنیم شاید افزایش نداشته باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها