از ۲۱ خرداد ماه صورت می‌گیرد؛

بررسی نظریه «قرائت انسانی از دین» در برنامه «گستره شریعت»

برنامه تلویزیونی «گستره شریعت» در چهار قسمت به بررسی نظریه «قرائت انسانی از دین» می‌پردازد.
کد خبر: ۲۹۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ - 10June 2018

بررسی نظریه «قرائت انسانی از دین» در برنامه «گستره شریعت»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سری جدید برنامه «گستره شریعت» که از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب با حضور کارشناسان به بررسی مباحث قرآنی می‌پردازد از ۲۱ خرداد ماه در چهار قسمت موضوع «قرائت انسانی از دین» را از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

بنابراین گزارش، در این چهار قسمت که اجرای برنامه را مالک شجاعی برعهده دارد، میزبان حجت‌الاسلام جعفری هرندی، حجت‌الاسلام قائمی نیا و قربانی می‌شود.

یکی از رویکرد‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی و خصوصا در یکی 2 دهه اخیر مطرح شده این است که باید از دین یک قرائت انسانی ارایه کنیم. این رویکرد از سوی روشنفکران دینی دامن زده شده و مورد تبلیغ واقع می‌شود. بر اساس این رویکرد اگر دین بخواهد در دوره‌ی مدرن به حیات خود ادامه دهد و بقا پیدا کند، حتما باید با قرائت انسانی پیش برود و اگر قرائت انسانی از دین صورت نگیرد، دین نمی‌تواند در دوره مدرن و در جوامع مدرن حضور پیدا کند.

حال اینکه قرائت انسانی از دین چیست و مولفه‌های آن کدام است؟ چه شاخصه‌هایی دارد؟ در چه مبانی و ادله‌ای ریشه دارد و آیا قابل دفاع هست یا خیر؟ موضوع بحث این چهار جلسه است که در محضر اساتید و کارشناسان به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

طبق این گزارش، «گستره شریعت» محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که تهیه کنندگی آن را پرویز فارسیجانی بر عهده دارد و هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار