مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی:

تمسک به فرهنگ دفاع مقدس گسل بین نسلی را از بین خواهد برد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: امروز یک شکاف بین نسل جوان و نسلی که در دفاع مقدس حضور داشتند به وجود آمده و این گسل بین نسلی، جز با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس پر نخواهد شد.
کد خبر: ۲۹۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 10June 2018

تمسک به فرهنگ دفاع مقدس گسل بین نسلی را از بین خواهد بردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم «عباس تیموری» رئیس فقید انجمن راویان فتح رضوی نشست راویان دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور «سیدکمال‌­الدین حسینی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی امروز (یکشنبه) در سالن شهید «آوینی» مشهد برگزار شد.

«حسینی» در این مراسم اظهار داشت: جنگ تحمیلی هر چند ماهیت نظامی داشت اما پیامدهای فرهنگی بسیاری به همراه داشت. با بررسی عملکرد بسیجیان آن دوران، متوجه خواهید شد که نحوه زندگی فردی و اجتماعی آنها دارای رویکرد فرهنگی بوده است.

وی افزود: بسیجیان و پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز در بین ما هستند به دلیل نهادینه شدن خصوصیات اخلاقی همچون ایثار و اخلاص در وجودشان که از آن دوران حماسه به یادگار مانده و بر گرفته از سیره نبوی (ص) است باعث جذابیت­شان شده است. من این جاذبه را در برخورد با یادگاران دفاع مقدس شاهد هستم.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز یک شکاف بین نسل جوان و نسلی که در دفاع مقدس حضور داشتند بوجود آمده است. این گسل بین نسلی، جز با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس پر نخواهد شد. چیزی که می‌تواند قلوب را تسخیر کند سیره اخلاقی است که پیشکسوتان دفاع مقدس در آن دوران به آن متخلق بودند و امروز نیز همان فضائل اخلاقی را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دادند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در پایان گفت: همه ­ی مردم، نسل دفاع مقدس را دوست دارند که همین امر می‌­تواند در گسترش معارف دفاع مقدس نقش بسزایی داشته باشد.

در ابتدای این مراسم «عباس آرانیان» مدیر اجرایی انجمن راویان فتح رضوی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته توسط این انجمن و همچنین برنامه­‌هایی که انجمن راویان فتح رضوی در سال جاری در دستور کار دارد گزارشی ارائه داد.

رونمایی از سند چشم انداز 25 ساله انجمن راویان فتح رضوی پایان بخش این مراسم بود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار