معاون منابع انسانی اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان:

حضرت علی (ع) بهترین الگوی ورزش پهلوانی است

«ضرغام علیجانی» با اشاره به نبرد تاریخی امام علی (ع) و «عمر بن عبدود» گفت: حضرت علی (ع) بهترین الگوی ورزش پهلوانی است.
کد خبر: ۲۹۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ - 10June 2018

حضرت علی (ع) بهترین الگوی ورزش پهلوانی استبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «ضرغام علیجانی» معاون توسعه و منابع انسانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان لرستان، ظهر امروز (یک‌شنبه) در جلسه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی، با گرامی‌داشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ماه مبارک رمضان، به بیان برکات و فیوضات ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نزول قرآن کریم و وجود شب‌های قدر در ماه رمضان، این ماه از ارزش بالایی برخوردار است و ما می‌توانیم با بهره‌گیری از این فرصت خودسازی کنیم.

وی گفت: با استفاده از فرصت ماه رمضان می‌توانیم جسم و روح خود را برای طاعت خداوند پرورش دهیم.

معاون توسعه و منابع انسانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان لرستان به نبرد تاریخی امام علی (ع) و «عمر بن عبدود» اشاره کرد و افزود: در این نبرد «عمر بن عبدود» با ریختن آب دهان خود بر جسم مبارک حضرت علی (ع) به او بی احترامی کرد، ولی حضرت علی نه برای پیروی از هوای نفس خود، بلکه برای دفاع از دین اسلام وی را کشت.

در ادامه این جلسه، «غلامرضا چنگیزیان» رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان لرستان و دبیر این ستاد، به پیشرفت ورزش در استان از جمله در جهت افزایش فضای ورزشی، پیشرفت تجهیزات و سالن‌های ورزشی و کار‌های فرهنگی صورت گرفته برای ترویج فرهنگ پهلوانی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم در آینده باز هم شاهد پیشرفت ورزش استان باشیم.

وی گفت: اخلاق و اخلاق‌مداری در ورزش بسیار مهم است و اگر ورزشکاری در سطح خیلی بالایی و حتی در سطح المپیک باشد ولی اخلاق ورزشی نداشته باشد، اهمیت زیادی ندارد.

دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی، ورزش پهلوانی را مشتمل بر مواردی از جمله صدق و صفا، خودشکنی، فروتنی و پرهیز از خودبینی دانست و افزود: هدف ما اعتلای معنویات همراه با پرورش جسم و قدرت جسمانی در بین آحاد افراد جامعه است.

چنگیزیان با بیان این‌که پهلوانان در زورخانه‌ها در گذشته از متخلق‌ترین و قوی‌ترین افراد در برابر ظلم و ستم بوده‌اند، اظهار داشت: برای احیای این فضایل باید ورزش پهلوانی را در جامعه رشد و ترویج دهیم.

همچنین، «سعید داوودی» رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان ارستان نیز طی سخنانی، به لزوم آموزش مربیان رشته‌های ورزشی در زمینه ورزش پهلوانی اشاره کرد و اظهار داشت: مربیان نقش اساسی در جهت ترویج این فرهنگ دارند و باید روحیه پهلوانی بیشتر ترویج داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار