جاسمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عدم عضویت ایران در FATF به مطالبه جدی مردم از مسوولان تبدیل شده است/ این طرح در جلسه امروز جنجال بپا کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام، عضویت کشورمان در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را خطا دانست و گفت: در بسیاری از استان‌های کشور رد این موضوع از سوی دولت به مطالبه جدی مردم تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۹۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ - 10June 2018

سیدقاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، به عنوان مخالف طرح الحاق جمهوری اسلامی به FATF (کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم) با بیان اینکه این طرح در جلسه علنی امروز مجلس جنجال آفرینی کرد، اظهار داشت: در جلسه علنی امروز نمایندگان موافق و مخالف هرکدام در این زمینه اظهار نظر کردند که سرانجام دو ماه به تعویق افتادن این طرح فرصت بسیار مناسبی برای انجام کارهای گسترده کارشناسی است.

این نماینده خانه ملت با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها در بحث برجام افزود: تجربه به ما نشان داده که غربی ها به هیچ قانون و معاهده ای نمی‌توانند پایبند باشند، لذا آنها درصدد هستند تا با عضویت کشور ما در این کنوانسیون، موانع فراوانی را پیش روی ما در تمام عرصه ها و به ویژه حوزه اقتصادی ایجاد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بصیرت و آگاهی ملت در شناخت توطئه های دشمنان کشورمان را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: مردم به نشان اعتراض نسبت به عضویت درآمدن کشور به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم از استان های مختلف طوماری مبنی بر اعلام نارضایتی خودشان تهییه کرده و به امضای 60 هزار نفری رسانده اند.

جاسمی با اشاره به حضورش در راهپیمایی باشکوه روز قدس در استان کرمانشاه یادآور شد: بسیاری از مردم این استان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رد این موضوع از سوی دولت بودند و عدم عضویت ایران در این کنوانسیون را به عنوان یکی از مطالبات جدی خود از مسوولان پیگیری می‌کنند.

وی گفت: با مدیریت کارآمد رئیس مجلس، این طرح برای بررسی های مکرر و کارشناسی در زمینه های سیاسی و اقتصادی به دو ماه تعویق افتاد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار