با حضور سفیر ایران در بوسنی؛

مراسم سالگرد شهید ایرانی در بوسنی برگزار شد

بیست و پنجمین سالگرد حاج رسول حیدری از شهدای ایرانی در طول جنگ بوسنی و هرزگوین با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و مقامات محلی در محل شهادت وی برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ - 10June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بیست و پنجمین سالگرد حاج رسول حیدری از شهدای ایرانی در طول جنگ بوسنی و هرزگوین با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات محلی در محل شهادت وی برگزار شد.

در این مراسم محمود حیدری سفیر کشورمان طی سخنانی اظهار داشت: اگر امروز شاهد هستیم که پس از گذشت ۲۵ سال، یاد و خاطره این شهدای عزیز همچنان در اذهان و دل‌های ملت بوسنی و هرزگوین تازه است، به این دلیل است که آنان قدم در راه حق برداشتند و از جان خود در راه خدا گذشتند.

سلیمان افندی چلیکوویچ امام جماعت شهر کاکانی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ بوسنی و هرزگوین گفت: شهید رسول با ایثارگری و جانفشانی در راه صلح در سرزمین از جان خود گذشت و ما هیچگاه کمک‌های انسان دوستانه مردم ایران را فراموش نخواهیم کرد و همواره قدردان حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

در ادامه پیام فرزند شهید رسول حیدری به مناسبت این مراسم قرائت و حجت الاسلام جعفر زارعان مدیر کالج فارسی-بوسنیایی سخنانی را در تجلیل از جایگاه شهدا و شهید رسول بیان کردند.

همچنین رئیس اداره امور اجتماعی شهرداری کاکانی و دکتر مجید جاودان به طور جداگانه در خصوص تلاش‌ها و فعالیت‌های شهید رسول در زمان جنگ سخنانی را ایراد و به بیان خاطرات آن دوران پرداختند.

در پایان مراسم مقامات ایرانی و بوسنیایی حاضر در مراسم با اهدای گل به مقام والای این شهید و همکار وی محمد آودیچ ادای احترام کردند و از حاضرین به صرف افطار در محل کالج ایرانی بوسنی پذیرایی به عمل آمد.

براساس این گزارش، شهید رسول حیدری مسئول مرکز کمک‌های بشر دوستانه در بخش مرکزی بوسنی در خرداد ماه ۱۳۷۲ به همراه شهید محمد آودیچ در مسیر سارایوو در نزدیکی شهر کاکانی به فیض شهادت نایل آمد.

در این مراسم تعدادی از دوستان شهید از شهرهای سارایوو، زنیتسا، کاکانی، ویسوکو، ایلیاش، کاچونی و کونیتس، معاون امور جانبازان ورزمندگان شهرادری کاکانی، امام جماعت و معاون امام جمعه شهر کاکانی و ویسوکو، نماینده زنان و مادران شهدای سربرنیتسا، دانش آموزان کالج‌فارسی-بوسنیایی و مدرسه راهنمایی گلستان، تعدادی از خانواده‌های شهدای کاکانی و ویسوکو و دیپلمات‌ها و ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین نیز حضور داشتند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار