حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

دفاع مقدس قلبها را زنده و نقش ولایت و امامت را در پیروزی‎ها برای ما آفتابی کرد

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: جنگ با آنکه سختی، ویرانگری، بحران‎های اقتصادی و مشکلات اجتماعی برای ما به همراه داشت، اما این جنگ بود که کشور ما را آباد، قلبهای مارا زنده و نقش ولایت و امامت در پیروزی ها برای ما آفتابی کرد.
کد خبر: ۲۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ - 26September 2014

دفاع مقدس قلبها را زنده و نقش ولایت و امامت را در پیروزی‎ها برای ما آفتابی کرد

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه های اول خود با قرائت آیه ای از قرآن کریم گفت: جنگ با آنکه سختی، ویرانگری، بحرانهای اقتصادی و مشکلات اجتماعی برای ما به همراه داشت، اما این جنگ بود که کشور ما را آباد، قلبهای مارا زنده و نقش ولایت و امامت در پیروزی ها برای ما آفتابی کرد.

وی با بیان این مطلب که  امام (راحل) که پدیده عرش ملکوتی بود که در زمان ما درخشید و مأموریت احیای دین را بر عهده داشت، افزود: این بزگوار همواره بیان می فرمودند که باید نگاه ما به عالم نظر اسمی باشد چرا که اسم نامی در مسمی است و اسم نشانه، علامت، آیه و آیت الله است و اگر اسم کسی را می بریم خود او در ذهن میآید و وقتی می گوییم امام زمان (عج) الف و میم اسم او به یاد ما نمی آید بلکه دل هوای آن حضرت را می کند.

خطیب این هفته نماز جمعه در ادامه خطبههای اول خود در نماز جمعه بیان کرد: بیان "الحمد الله" زبان ما را نورانی می کند و رحمانیت در "بسم الله الرحمن الرحیم" رحمانیت ذاتی حق تعالی است.

صدیقی در ادامه به آثار و اسرار حمد اشاره کرد و گفت: حمد اسرار بسیار دارد و امام سجاد (ع) در کتاب صحیفه سجادیه خود آورده است که حمد آثار و برکاتی برای حامد به همراه دارد.

وی با بیان این مطلب که حامد با بیان حمد مجذوب رحمت الهی می شود، گفت: اولین چیزی که برای بشر مبذول شده است کلید حمد است و انسان حامد، تنها جمیل و جمال و محبت را می بیند.

خطیب این هفته نماز جمعه در ادامه خطبه خود به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی حادثه ای برای رسول خدا( ص) پیش می آمد که ایشان را مسرور می کرد، حمد خدا را بر زبان خود جاری می فرمودند و اگر امری بر ایشان وارد میشد که رسول خدا(ص) را ناراحت و غمیگین می فرمود، باز حمد خدا را می گفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار