بازگشت ده‌ها آواره سوری از اردوگاهی در منطقه تحت کنترل ارتش آمریکا به ریف دمشق

ده‌ها غیرنظامی سوری که در اردوگاه «الرکبان» در مرز‌های اردن و سوریه اسکان داده شده بودند به سبب شرایط وخیم این اردوگاه به ریف دمشق بازگشتند.
کد خبر: ۲۹۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ - 10June 2018

بازگشت ده‌ها آواره سوری از اردوگاهی در منطقه تحت کنترل ارتش آمریکا به ریف دمشقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العالم، ده‌ها غیرنظامی سوری که در اردوگاه «الرکبان »در مرزهای اردن و سوریه اسکان داده شده بودند به سبب اوضاع وخیم این اردوگاه به مرکز پناهندگی «عدرا» در ریف دمشق بازگشتند. افراد بازگشته گفتند آنها از اردوگاه الرکبان نزدیک پایگاه آمریکایی تنف فرار و بازگشت به سوریه را انتخاب کردند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، حدود دویست و پنجاه نفر برای فرار از خاطرات دردناک، اردوگاه الرکبان نزدیک مرزهای اردن را ترک کردند و پس از گذراندن سختی به مراکز پناهندگی در عدرا در ریف دمشق رسیدند. یکی از افراد بازگشته گفت: آنها در اردوگاه الرکبان فقط یک پتو به ما داده بودند. هر شش ماه یک بسته به ما می دادند. آنجا قحطی بود و هیچ چیزی به ما نمی دادند. اما اینجا خدا را شکر به ما پوشاک و غذا دادند.

در ادامه گزارش آمده است دولت سوریه با همکاری هلال احمر این کشور برای افراد جدیدی که وارد مرکز پناهندگان عدرا می شوند، پناهگاه، غذا و کمک های پزشکی تقدیم می کند. دولت سوریه همچنین این افراد را تحت حمایت های روانی قرار می دهد تا بر اساس برنامه ها و تمرین های روحی و روانی و آموزشی و گذارندن دوره های مبارزه با بیسوادی بار دیگر وارد جامعه شوند.

اوضاع وخیم انسانی در اردوگاه الرکبان به دیگر جنایت های آمریکا در جنگ سوریه می افزاید. اردوگاه الرکبان نزدیک مرزهای اردن و در داخل منطقه ای واقع است که ارتش آمریکا کنترل آنجا را در دست دارد و از پایگاه نظامی تنف آمریکا فاصله چندانی ندارد؛ پایگاهی که آمریکا در آن گروه های تروریستی را آموزش و مجهز می کند و این گروه ها از بازگشت آوارگان به مناطق خود جلوگیری و آنها را با سرنوشت نامعلوم رها می کنند. این افراد که طبق گفته خودشان سال ها از زندگی دور بوده اند امروز بازگشتند تا بار دیگر زندگی عادی خود را در شرایط مناسب انسانی از سر بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار