در دیدار جابری انصاری و دی میستورا در تهران؛

راه‌های موفقیت کمیته قانون اساسی سوریه بررسی شد

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور سیاسی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، ابتکارات و پیشنهادات مشخص اجرایی برای آغاز به کار و موفقیت کمیته قانون اساسی سوریه را بررسی کردند.
کد خبر: ۲۹۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ - 10June 2018

راه های موفقیت کمیته قانون اساسی سوریه بررسی شدبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «حسین جابری انصاری» در کانال اطلاع رسانی خود در شبکه اجتماعی اظهار داشت: «استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز یکشنبه (٢٠ خرداد ١٣٩٧) وارد تهران شده است.

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی بیان کرد که در دیدار با «استفان دی میستورا» در محل وزارت امور خارجه درباره برگزاری دور جدید رایزنی ها در زمینه کمیته قانون اساسی سوریه که میان نمایندگان عالی سه کشور ضامن آستانه و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه که در تاریخ ١٨ و ١٩ ژوئن ٢٠١٨ (٢٨ و ٢٩ خرداد ۹۷) در ژنو برگزار می شود، گفت و گو کرده است.

بر اساس این گزارش، دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در این ملاقات با تاکید بر رویکرد ثابت و سازنده جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل روند حل و فصل بحران سوریه، مجموعه ای از ابتکارات و پیشنهادات مشخص اجرایی را برای آغاز به کار و موفقیت کمیته قانون اساسی سوریه با نماینده ویژه دبیرکل مطرح کرده است.

«استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات ارائه شده و طرح ملاحظات و دیدگاه‌های خود در خصوص آن، بر ضرورت ادامه رایزنی های دو و چندجانبه میان سه کشور ضامن آستانه، دولت و معارضه سوریه و سازمان ملل متحد برای شکل گیری و فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه تاکید کرد.  

طرفین در این دیدار ضمن توافق درباره برگزاری دور جدید رایزنی ها در زمینه کمیته قانون اساسی سوریه، میان نمایندگان عالی سه کشور ضامن آستانه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در تاریخ ١٨ و ١٩ ژوئن ٢٠١٨ برابر با ٢٨ و ٢٩ خرداد جاری در ژنو، درخصوص آخرین وضعیت پرونده تعیین سرنوشت و تبادل بازداشت شدگان، مفقودان و پیکرهای کشته شدگان جنگ سوریه رایزنی کرده اند.

این گزارش می افزاید جابری انصاری و دی میستورا همچنین در این ملاقات درباره جلسه سوم کارگروه ویژه تبادل که به زودی با حضور نمایندگان سه کشور ضامن روند آستانه و نمایندگانی از سازمان ملل متحد و کمیته بین الملل صلیب سرخ در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار می شود، گفت وگو و تبادل نظر کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار