ملاقات دو همرزم دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

نیره نواب احتشام‌رضوی ـ همسر شهید نواب صفوی ـ و مریم مجتهدزاده که در دوران انقلاب و دفاع مقدس همرزم بودند، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۲۹۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 11June 2018

ملاقات دو همرزم دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نیره احتشام‌رضوی همسر شهید نواب صفوی و مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در خصوص باورهای جوانان دوران انقلاب به گفت‌وگو نشستند.

در این دیدار مجتهدزاده با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنان ایرانی الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی را در جهان ارائه کردند، از روحیه انقلابی و ممتاز همسر «شهید نواب صفوی» به عنوان اسوه زنان کشور و بلکه جهان یاد کرد.

 وی با تاکید بر اینکه تاریخ اسلام و جمهوری اسلامی ایران مملو از رشادت‌های زنانی است که در راه اعتلای ارزش‌های والای اسلامی و الهی دوشادوش مردان صحنه‌های ماندگاری را خلق کردند، به نقش بی‌بدیل زنان ایران و به ویژه همسر «شهید نواب صفوی» در روند تحولات اجتماعی، سیاسی و دینی در زمان حضور این شهید عزیز و بخصوص دوران پس از شهادت وی اشاره کرد و افزود: سرکار خانم نیره نواب احتشام‌رضوی خود از زنان شاخص عصر حاضر است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مهمترین شاخصه ممتاز شخصیتی همسر شهید نواب صفوی را علاوه بر تحمل سختی‌ها و رشادت‌های دوران حماسی زندگی این شهید نواب، نمونه بودن در جایگاه همسری فداکار و تربیت فرزندانی الگو، فعال، متدین و تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف عنوان کرد.

مجتهدزاده یکی از موضوعات مهم امروز را الگوسازی برای دختران این سرزمین خواند که سبقه معنوی، اجتماعی و سیاسی خانواده شهید نواب صفوی و بسیاری از خانواده‌های شهدا بیانگر آن است که این عزیزان با تأسی از شهیدان در زمینه‌های مختلف جزو عناصر و نیروهای ارزشی و موفق در جامعه هستند و می‌توانند الگوی شایسته‌ای برای نسل جدید و آینده باشند.

نیره نواب احتشام‌رضوی همسر شهید نواب صفوی نیز در این دیدار به ذکر خاطراتی از دوران انقلاب و زندگی پرخاطره با همسرش پرداخت و بر برنامه‌ریزی فرهنگی برای تجهیز جوانان در برابر جنگ نرم دشمن تاکید کرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار