نوش‌آبادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اروپایی‌ها خسارت ناشی از نقض برجام توسط آمریکا را بپردازند

سفیر اسبق ایران در عمان پایبندی به تعهدات و صداقت غربی‌ها در خصوص برجام را لازمه ماندن کشورمان در این معاهده عنوان کرد و گفت: تا زمانی‌که اروپایی‌ها در این قرارداد حسن نیت داشته باشند و خسارات ناشی از خروج آمریکا از برجام را جبران کنند، ما هم به همکاری‌هایمان با آنها در این زمینه ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۲۹۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ - 11June 2018

/«حسین نوش‌آبادی» معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، اظهار داشت: با خروج آمریکا از توافق برجام، اروپایی‌ها احساس می‌کنند که به بازیچه دست آمریکایی‌ها تبدیل شده‌اند؛ لذا اگر آنها بخواهند به تبعیت از این کشور این قرارداد بین‌المللی را ترک کنند، خود را تحقیر شده می‌بینند؛پس نمی‌خواهند تحقیر شوند.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو برجام در جهت تامین منافع‌شان تلاش می‌کنند، افزود: مسوولان جمهوری اسلامی و به ویژه دستگاه دیپلماسی ما بارها اعلام کرده‌اند که باید از قِبَل توافق برجام منافع کشورمان تامین شود؛ لذا رفع مشکلات اقتصادی و از بین رفتن تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها علیه ما اعمال کرده‌اند، نکاتی است که در برجام به صراحت به آن اشاره شده و باید مورد توجه اتحادیه اروپا قرار گیرد.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی در عمان نقض برجام از سوی آمریکا را نشان از عدم تعهدپذیری آنها نسبت به تمام معاهده‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: اینکه آمریکایی‌ها به طور یک‌جانبه تصمیم به خروج از برجام گرفتند و سپس اروپایی‌ها نیز به تبعیت آنها بخواهند یکی پس از دیگری این توافق را برهم بزنند، توجیهی برای ماندن ایران در برجام باقی نمی‌گذارد.

نوش‌آبادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور ما در برجام برای رفع مشکلات اقتصادی حاصل از اعمال تحریم‌های آمریکایی‌ها بود، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد ما همچنان در محاصره اقتصادی باشیم، در تحریم‌ها باقی بمانیم و حتی نتوانیم به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای بپردازیم، طبیعی است که از 2 ناحیه دچار خسارت خواهیم شد. ما در صورتی برخی از محدودیت‌های غربی‌ها را می‌پذیریم که آنها خواسته‌های به حق ما را اجابت کرده و به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند، لذا باید منافع پیش‌بینی شده کشور ما در این توافق، محقق شود.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی، پایبندی به تعهدات و صداقت غربی‌ها در این خصوص را لازمه ماندن کشورمان در برجام عنوان کرد و گفت: تا زمانی‌که اروپایی‌ها در این قرارداد حسن نیت داشته باشند و خسارات ناشی از خروج آمریکا از این توافق‌نامه را جبران کنند، ما هم به ادامه همکاری‌هایمان با آنها در این زمینه خواهیم پرداخت، در غیر اینصورت پیرامون این توافق تصمیمات دیگری اتخاذ می‌کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار