مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور اسلام‌آبادغرب تأکید کرد؛

ضرورت رونق نهضت افطاری‌های ساده و دوری از تجملات

«علی همتی» گفت: یکی از کار‌هایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افطاری ساده است. رهبر انقلاب خواستار باب شدن افطاری ساده در مساجد هستند. افطاری ساده دادن باعث می‌شود تا قبح سنگین بودن مراسم افطاری شکسته شود و حضور و بانی افطاری شدن برای مردم راحت‌تر شود.
کد خبر: ۲۹۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ - 11June 2018

سفره افطاری ساده مردمی در منطقه حاشیه نشین« اسلام آباد غرب »برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مرکز اسلام‌آباد غرب و حوزه مقاومت دهستان «شیان»، سفره افطاری ساده در مسجد «صاحب‌الزمان (عج)» این دهستان گسترده شد تا بیش از ۴۰۰ نفر از ساکنان دهستان بر سر سفره الهی بنشینند.

«علی همتی» مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مرکز اسلام‌آباد غرب اظهار داشت: برگزاری چنین مراسماتی برای چندمین سال در شهرستان اسلام‌آباد غرب، با هدف ترویج دین‌داری در مقابل ریخت و پاش‌های سفره‌های تجملاتی در تالار‌ها اجرایی می‌شود، زیرا در این حرکت مردمی تاکید بر افطاری دادن به قشر آسیب‌پذیر بوده تا نهضت افطاری‌های ساده به دور از تجمل رونق بگیرد.

وی افزود: هر کسی بر طبق توانمندی خود در تهیه و تدارک این سفره ساده نقشی برعهده داشت و این حرکت بدون حضور هیچ نهاد و سازمان دولتی بر پایه عمل به دستورات مقام معظم رهبری برای برپایی افطاری‌های ساده انجام شد.

همتی تاکید داشت: به نمایش گذاشتن نیت بذل، بخشش و گشاده‌دستی در ماه مهمانی خدا در قالب افطاری دادن‌های ساده در مساجد، محله‌ها و معابر عمومی، از دیگر اهداف ما هستند.

وی در ادامه گفت: یکی از کار‌هایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افطاری ساده است رهبر انقلاب خواستار باب شدن افطاری ساده در مساجد هستند، افطاری ساده دادن باعث می‌شود تا قبح سنگین بودن مراسم افطاری شکسته شود و حضور و بانی افطاری شدن برای مردم راحت‌تر شود.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مرکز اسلام‌آباد غرب خاطرنشان کرد: ضمن این‌که افطاری ساده به صله رحم نیز کمک خواهد کرد، این امر باعث می‌شود که خویشاوندان و همسایه‌ها نیز به راحتی بتوانند یکدیگر را به افطاری دعوت کنند، متاسفانه سنگین بودن هزینه‌های افطاری و میهمانی‌ها باعث کمرنگ شدن این توصیه اسلام و اهل بیت (ع) شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار