برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله «سعیدی» در قم

مراسم چهل و هشتمین سالگرد شهادت نخستین مجتهد شهید انقلاب، آیت‌الله سعیدی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ - 11June 2018

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله «سعیدی» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم گرامیداشت چهل و هشتمین سالگرد شهادت نخستین مجتهد شهید انقلاب، آیت‌الله «سیدمحمدرضا سعیدی» در آرامستان وادی‌السلام قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سیدمحسن سعیدی» عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در برابر طواغیت ایستادگی کرد و مرتب به شاه هشدار می‌داد که دست از سرسپردگی در مقابل اجانب بردارد.

وی با ذکر ویژگی‌های پدر شهیدش افزود: شهید سعیدی دنبال گمشده‌ای می‌گشت که آن را در وجود حضرت امام پیدا کرد و با سخنرانی‌ها روشنگرانه خود، هم شخصیت امام و هم نقشه راه دشمنان اسلام را معرفی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینکه پس از چاپ مطلب موهن نسبت به امام عزیز در روزنامه اطلاعات ۱۷ دی سال ۵۶، مردم به خیابان‌ها ریختند دلیلش این بود که مردم نسبت به حضرت امام شناخت پیدا کرده بودند و یکی از کسانی که از سال‌ها قبل در معرفی امام نقش ویژه‌ای داشت، شهید آیت‌الله سعیدی بود.

وی خاطرنشان کرد: یارانی چون شهید سعیدی آن‌گونه امام را به مردم شناسانده بودند که با بردن نام ایشان، مردم صلوات می‌فرستادند و حضور امام در نجف نیز با استقبال شایسته علما و مردم مواجه شد.

سعیدی در مورد ولایت پذیری پدر شهیدش تصریح کرد: این شهید بزرگوار از زمانی امام را شناخت، خود را سرباز او می‌دانست تا اینکه در زیر شکنجه طاغوت گفت: «اگر خونم را بر زمین بریزید، در قطره قطره خون نام خمینی را خواهید یافت».

وی تاکید کرد: پیروزی‌های سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، ولایت پذیری عموم مردم و بخصوص رزمندگان اسلام فقط با زبان نبود بلکه با دل و جان بود و به برکت همین ولایت پذیری است که امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوعاتی، چون برجام و اقتصاد مقاومتی و... ادامه داد: انقلاب موقعی پیشرفت می‌کند که دوگانگی در جامعه نباشد و همه مسئولان و مردم در مسیر ولایت گام بردارند.

در این مراسم که با مرثیه سرایی در مقام شهدا و اهل بیت (ع) همراه بود، آیت‌الله علوی بروجردی از مراجع عظام تقلید، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی و شخصیت‌های دیگر حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها