سردار هداوند خبر داد؛

اجرای طرح ویژه امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت از ابتدای تابستان

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ویژه امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت از ابتدای تابستان گفت: جمع آوری معتادان متجاهر، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و مزاحمین نوامیس در اجرای طرح ویژه امنیت پارک‌ها از اولویت‌های مهم پلیس تهران بزرگ است.
کد خبر: ۲۹۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ - 11June 2018

اجرای طرح ویژه امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت از ابتدای تابستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حمید هداوند» جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مراسم  تودیع و معارفه سرکلانتری ششم پلیس تهران بزرگ که با حضور رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، مسئولان و رؤسای کلانتری‌های سرکلانتری ششم، شهردار منطقه 14 و فرماندهان ناحیه بسیج منطقه در مجتمع انتظامی سرکلانتری ششم  برگزار شد، به برخی از آسیب‌های اجتماعی منطقه شرق تهران اشاره کرد و عملی شدن راهکار‌ها را در این خصوص وابسته به تعامل نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول منطقه‌ای دانست.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل تابستان و حضور شهروندان در ساعات عصرانه و شبانه در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها گفت: طرح ویژه امنیت این فضا‌ها در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.

 جانشین پلیس پایتخت افزود: پاکسازی محیط‌های تفرجگاهی از وجود معتادان متجاهر، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و نیز مزاحمان نوامیس از اولویت‌های این طرح است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی اجرا خواهد شد.

سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در ادامه بر پیشگیری مشارکت محوری از وقوع جرایم در محلات تأکید کرد و بیان داشت: در برقراری امنیت، نهاد‌های محلی در انعکاس دغدغه‌ها و نیز یاری رساندن به پلیس در اجرای طرح‌های انتظامی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی افزود: در طرح‌های انتظامی، کلانتری‌ها قبل هر اقدام، از طریق معاونت اجتماعی خود، در جریان دغدغه‌ها و مطالبات شهروندان از طریق نظرسنجی قرار می‌گیرند و پس از جمع بندی و بررسی‌های کارشناسی و هماهنگی‌های قضایی، واحد‌های عملیاتی به اجرا می‌گذارند و متعاقب آن بازخورد‌ها را مورد رصد قرار خواهند گرفت.

فرهود حمیدی شهردار منطقه 14 با اشاره به  حذف فضا‌های بی دفاع شهری به عنوان کانون ارتکاب جرم اظهار داشت: طرح‌های خوبی در این زمینه انجام شده است که یکی از آن پروژه اراضی مجاور دانشگاه آزاد جنوب است که به محوطه دانشگاه آزاد جنوب شد؛ اراضی محله تاکسیرانی از دیگر فضا‌ها بود که با پیگیری‌های به عمل آمده به فضا‌های سبز و تفرجگاه‌ها تبدیل شدند.

وی تعامل پلیس و شهرداری در برقراری امنیت امری ضروری دانست و اشاره داشت: با توجه به شروع فصل تابستان اقدامات خوبی انجام شده است که بحث روشنایی در محلات از نمونه‌های آن می‌باشد به نحوی که شب منطقه قابل استفاده برای مردم و در کاهش سرقت اثرگذار باشد. ضمن آنکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سرای محلات با بهره‌گیری از کارشناسان پلیس از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

بنا بر این گزارش در پایان سردار هداوند ضمن تشکر از زحمات سرهنگ «سیروس کتابعلی» که به درجه بازنشستگی نائل آمدند، سرهنگ «محمد جلینی» که پیش از این سرکلانتر هشتم بود را با حکم فرمانده ناجا به سمت سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ معرفی کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها