دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

چرا اشرار توانایی نفوذ به داخل ایران را ندارند؟

اشراف اطلاعاتی، توان عملیاتی، تسلیحاتی و تجهیزاتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق مرزی توسط نیروهای امنیتی و نظامی موجب شده است تا اشرار ضدانقلاب توانایی نفوذ به داخل کشور را نداشته باشند و شاهد امنیتی پایدار در مناطق مرزی و داخل کشور باشیم.
کد خبر: ۲۹۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 11June 2018

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس - محمدحسن جعفری؛ پس از انهدام یک تیم تروریستی در شامگاه جمعه (18 خرداد) در منطقه مرزی اشنویه توسط قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه و کشته و زخمی شدن 7 نفر از تروریست‌ها، سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه روز گذشته از انهدام دو تیم تروریستی دیگر در منطقه عمومی سروآباد و اشنویه در شمال‌غرب کشور خبر داد که 6 تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و 3 تروریست هم زخمی شدند.

چرا اشرار توانایی نفوذ به داخل کشور را ندارند؟

انهدام 3 تیم تروریستی در کمتر از 24 ساعت توسط پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاه شمالغرب نیروی زمینی سپاه اقدامی کم‌سابقه است. این تیم‌های تروریستی با برنامه‌ریزی و هدایت از منطقه شمال عراق قصد نفوذ به داخل خاک کشور و انجام اقدامات خرابکارانه و ضدامنیتی داشتند که با سد آهنین رزمندگان اسلام مواجه و منهدم شدند.

اما سوال این است که چرا تروریست‌ها قدرت نفوذ به داخل خاک کشورمان را ندارند و هر بار که به مرزهای شمال‌غرب و جنوب‌شرق کشور نزدیک می‌شوند در دام نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی می‌افتند و ناچار می‌شوند برخی اوقات از داخل خاک کشور عراق و یا پاکستان خمپاره‌هایی را به سوی پاسگاه‌های مرزی ما شلیک کنند و سپس بلافاصله متواری شوند.

نخستین دلیل، اشراف اطلاعاتی و دقیق سپاه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بر مرزهای کشور است و این عامل رمز موفقیت سپاه در برابر اشرار ضدانقلاب است.

چرا اشرار توانایی نفوذ به داخل کشور را ندارند؟

گروهک‌های تروریستی تلاش دارند تا با نفوذ در میان اقوام و قومیت‌هایی که در منطقه شمال‌غرب و جنوب‌شرق سکونت دارند، راهی به داخل کشور پیدا کنند اما وحدت و انسجامی که بین اقوام و نیروهای نظامی وجود دارد مانعی در برابر نفوذ دشمنان شده است. انجام اقدامات سازندگی توسط قرارگاه‌های سپاه در این مناطق و اقداماتی در راستای تامین امنیت پایدار موجب شده است که این وحدت و انسجام در بین اقوام و نیروهای مسلح به خصوص سپاه به وجود آید؛ به طوری که بسیاری از افراد از اقوام بلوچ و کرد در تامین امنیت مرزها نقش مستقیم و اثرگذاری دارند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز با اشراف اطلاعاتی که بر گروه‌های تروریستی، تاکتیک‌های آنان برای نفوذ به داخل کشور و ارتباطات آنان با سرویس‌های بیگانه دارد، به خوبی توانسته زمینه را برای به تور انداختن اشرار توسط تیم‌های عملیاتی فراهم کند.

دومین عامل در برابر اشرار ضدانقلاب، توان عملیاتی پاسداران انقلاب اسلامی و مرزداران نظام جمهوری اسلامی ایران است. نیروهای یگان ویژه صابرین و قرارگاه‌های نیروی زمینی سپاه و نیروهای مرزی ارتش و نیروی انتظامی برای مقابله با اشرار در شرایط مختلف طبیعی و جوی دوره‌های آموزش‌های مختلفی را گذرانده‌اند. همچنین برای مقابله تاکتیک‌های هر گروه تروریستی مانند تکفیری‌ها آموزش‌هایی را کسب کرده‌اند؛ به گونه‌ای که آماده وقوع هر نوع تهدید احتمالی هستند.

چرا اشرار توانایی نفوذ به داخل کشور را ندارند؟

توان تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مرزی و عملیاتی نیز روز به روز افزایش یافته و رزمندگان سپاه، ناجا و ارتش با بهره‌گیری از جدیدترین سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین که توسط صنعت دفاعی کشورمان تولید شده است، توانایی مقابله با تروریست‌ها را دارند. مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز جدیدترین تجهیزات الکترونیکی، دوربین، خودرویی، راداری و... برای حراست از مرزها در اختیار دارند.

یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه نیز با بهره‌گیری از بالگردهای تهاجمی خود در مواقع لزوم وارد صحنه نبرد شده و ضمن حمایت از نیروهای عملیاتی خود، اشرار را تار و مار می‌کنند. به طور مثال در مهر ماه سال 95 و در جریان درگیری رزمندگان قرار نجف با گروهی از تروریست‌ها، بالگردهای هوانیروز ارتش با پشتیبانی سنگین آتش موفق به انهدام تیم 12 نفره تروریستی شدند. امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در این باره گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و هوانیروز آماده هر نوع عملیاتی است که بخشی از آن هلاکت و سرنگونی تروریست‌های متجاوز است.

چرا اشرار توانایی نفوذ به داخل کشور را ندارند؟تروریست‌هایی که با آتش پشتیبانی هوانیروز ارتش به هلاکت رسیدند

سومین عامل که موجب برتری نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی ما در مرزهای کشور شده است، توسعه زیرساخت‌های لازم در مناطق مرزی است. ایجاد راه‌های مواصلاتی، ساخت پاسگاه‌ها و برجک‌ها، انسداد مرزها و اقدامات مهندسی باعث شده است که پاسداران و مرزبانان در کمترین زمان ممکن همچون عقاب بر سر اشرار فرود بیایند.

در پایان باید یادآور شد که اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی نیروهای امنیتی و نظامی طی 4 دهه مجاهدت در مرزهای غربی و شرقی کشور به دست آمده است. تجربه مقابله با ضدانقلاب در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب تا تجربه مقابله با تهدید تروریست‌های تکفیری در سال‌های پیشین موجب شده است تا نیروهای امنیتی و نظامی به این سطح از توانمندی برسند که اجازه نفوذ به دشمنان را ندهند. همچنین ارتقای توان صنعت دفاعی و مهندسی کشور موجب شده است تا تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای مقابله با اشرار به وجود بیاید و امروزه شاهد برقراری امنیتی پایدار در مناطق مرزی کشورمان باشیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار