خبرنگار و عکاس دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پیرزن می‌گفت خوشحالم پسرم مرده و به صدام خدمت نکرده است!

«حسن مرادی» گفت: از مادر عراقی که پسرش در بمباران کشته شده بود پرسیدم که «چرا امام خمینی را دوست دارید؟» و او در جواب گفت «امام خمینی برای رضای خدا می‌جنگد و خوشحالم پسرم مرده و به صدام خدمت نکرده است».
کد خبر: ۲۹۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ - 11June 2018

«حسن مرادی» خبرنگار و عکاس هشت سال دفاع مقدس در گفت‌‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی، به عنوان عکاس و خبرنگار به صورت خودجوش در حالی که ۱۴ سال سن داشتم از طرف بسیج راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدم و در منطقه «شاخ شمیران» و «فاو» جانباز شیمیایی شدم.

وی افزود: فعالیت مطبوعاتی خود را از اوایل مبارزات انقلاب با عکاسی در روزنامه کیهان از تظاهرات مردم خرم‌آباد شروع کردم و با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به حزب جمهوری اسلامی پیوستم و به موازات، با تأسیس روزنامه جمهوری اسلامی به‌عنوان خبرنگار و عکاس به همکاری با این روزنامه پرداختم.

امام خمینی(ره) برای رضای خدا میجنگد

مرادی با اشاره به تعداد عکس‌هایی که از عملیات‌های دفاع مقدس گرفته است، اظهار داشت: بیش از ۵ هزار فریم عکس و فیلم از عملیات‌های دفاع مقدس از جمله عملیات‌های «والفجر ۸»، «کربلای ۱۰»، «مرصاد»، «فتح‌المبین»، «رمضان» و «بیت‌المقدس» و همچنین عکس از بمباران‌های شهرستان‌های «خرم‌آباد»، «پلدختر»، «دزفول» و نیز تشییع جنازه شهدا و اعزام نیرو به جبهه‌ها گرفته و تمام عکس‌ها به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهدا نموده‌ام.

وی به خاطره‌ای از عکاس خارجی عملیات «فاو» اشاره کرد و گفت: با خبرنگاران خارجی وارد منطقه عملیاتی «فاو» شدیم، دشمن شروع به بمباران کرد که با اولین بمباران، خبرنگار خارجی سکته کرد و مرد.

این خبرنگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: برای رساندن خبر باید همراه خبرنگاران خارجی می‌رفتم که از آن‌ها جا ماندم و بدون داشتن هیچ پولی مجبور شدم مسیر را با قایق طی کنم تا به آن‌ها برسم و خبر را رساندم.

وی افزود: فردای آن روز بزرگ‌ترین عملیات منطقه «فاو» بود، برای عکاسی و تهیه خبر عملیات، جلو می‌رفتم که با یک صحنه خاص مواجه شدم؛ ۲ نوجوان را دیدم که با سن کم جلو مانده بودند و با توپ ۱۰۶ شلیک می‌کردند. برای رساندن خبر به لب اسکله برگشتم که یک رزمنده مانده بود و گریه می‌کرد، از او عکس گرفتم و وی با نارحتی گفت «از من عکس نگیرید» من را به زور به عقب برگرداندند «من خسته نبودم گفتن تو خسته‌ای»!

امام خمینی(ره) برای رضای خدا میجنگد

مرادی به عملیات «فتح‌المبین» اشاره کرد و اظهارداشت: زمانی که به منطقه «عین خشک» رسیدیم، منطقه مین‌گزاری شده بود، آقای «بیرانوند» به فرمانده گفت که اگر من نتوانستم عملیات را انجام بدهم من را اعدام کن! قاطر آوردند که روی مین بروند و راه را باز کنند.

وی ادامه داد: افراد قرارگاه ارومیه در نقده می‌خواستند به سمت کوه‌های عراق منطقه «حیات» بروند و من هم همراه آن‌ها رفتم، از نیرو‌های عراقی عبور کردیم و نزدیک پادگان «شیروان» عراق در استان «اربیل» پیاده شدیم، و از آن‌جا توانستم با عراقی‌ها مصاحبه کنم.

این خبرنگار هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: ما برای منفجر کردن لوله‌های نفتی عراق در منطقه «زواخو» وارد منطقه شدیم که بعد از انجام ماموریت، عراقی‌ها به وجود ما پی برده بودند و ما مجبور بودیم خودمان را مخفی کنیم، در آن‌جا به ما گفتند تنها جایی که می‌توانید مخفی شوید منزل پیرزنی است که تنها فرزندش در جنگ با ایران کشته شده است، ما به خانه آن پیرزن رفتیم و او گفت که «شما را راه نمی‌دهم مگر با عکس امام خمینی»، من هم عکس امام را نشان دادم و او عکس را بوسید و ما را در منزل راه داد.

وی در ادامه گفت: ما ۳ نفر بودیم و ۱۵ نفر نیز کرد عراق بودند، کرد‌ها را در حیاط و ما را در اتاق مخفی کرد، از او پرسیدم «چرا امام خمینی را دوست دارید؟» در جواب گفت: «امام خمینی برای رضای خدا می‌جنگد و خوشحالم پسرم مرده و به صدام خدمت نکرده است».

امام خمینی(ره) برای رضای خدا میجنگد

مرادی با بیان این‌که درخت انقلاب با خون شهدا آبیاری شده است، اظهار داشت: همگی وظیفه داریم به هر شکلی که می‌توانیم از آرمان‌های شهدا و امام خمینی (ره) دفاع کنیم و پیرو صدیق ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی هدف این کار خود را ترویج فرهنگ دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام دانست و تصریح کرد: بایستی نسل سوم و نسل‌های بعدی انقلاب از حماسه‌آفرینی‌های شهدا و ایثارگران خود آگاه باشند و بدانند این نظام با پایمردی‌ها و ایستادگی‌های آنان این‌چنین در مقابل دشمنان و مستکبران ایستادگی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار