ابطحی در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

«FATF» دام دشمن برای تضعیف کشور است/ ناآگاهی و بی‌توجهی برخی مسئولان کشور نسبت به اهداف FATF

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از عملکرد آمریکایی‌ها نسبت به برجام عبرت بگیریم و هیچ‌گونه طرحی از سوی آنها را نپذیریم، گفت: یکی از اهداف طراحان FATF این است که نیروی قدس سپاه نتواند از طریق بانک‌های داخلی برای کمک به گروه‌های جبهه مقاومت اقدام کند.
کد خبر: ۲۹۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۷ - 12June 2018

عدم حمایت نیروی قدس سپاه از جبهه مقاومت از اهداف بزرگ طراحان FATF«سیدمحمدجواد ابطحی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در خصوص طرح الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (FATF) اظهار داشت: این طرح یک تله و دامی است که از سوی نظام سلطه و به ویژه آمریکا برای محدود کردن کشورهای درحال توسعه و جهان سوم طراحی شده تا منجر به تضعیف قدرت و توان آنها شود و در مقابلِ زیاده‌خواهی‌ غربی‌ها هیچ‌گونه مقاومتی نداشته باشند.

وی نظارت و تحت کنترل درآوردن اقتصاد کشور را یکی از اهداف مهم آمریکا از «به عضویت درآمدن ایران» در طرح مبارزه با تامین مالی تروریسم دانست و افزود: آنها می‌خواهند که کشورهای اسلامی در حال توسعه هیچ‌گونه اقدامی در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی‌شان نداشته باشند، مگر اینکه این امر با اجازه آمریکا انجام شود. این نکته مهمی است که بسیاری از مسوولان ما از آن غافل هستند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی کنوانسیون پالرمو را ابزاری برای محقق شدن اهداف غربی‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح از کجا و برای چه مقصودی راه‌اندازی شد، مفهوم و درک صحیح از این موضوع برای بسیاری از مردم و حتی مسوولان ما دشوار است. در حقیقت آمریکایی‌ها هر کشوری را که بخواهند مورد تهدید و خطر اقتصادی قرار دهند، به عضویت در این کنوانسیون فرامی‌خوانند، تا به بهانه اینکه کشورهای عضو این کنوانسیون به بندهای FATF عمل نکرده‌اند، آنها را تحت فشار بگذارند.

ابطحی خاطرنشان کرد: با عضویت ما در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم تمام حساب‌ها و تراکنش‌های بانکی مردم و مسوولان در معرض مشاهده و بررسی آمریکا قرار خواهد گرفت، اما عد‌ه‌ای از نمایندگان مجلس به صحت این نکته مهم توجه نمی‌کنند.

این نماینده خانه ملت گفت: راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی از سوی غربی‌ها باعث شد تا بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی ما از طریق برنامه‌های شبکه مجازی به حریم خصوصی کاربران تجاوز کرده و تمام اطلاعات آنها را چک کنند، لذا باید با هوشیاری تمام راه‌های نفوذ و مداخله بیگانگان به امورات کشورمان را مسدود کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها نسبت به توافق برجام یادآور شد: برخی از مسوولان ما ساده‌اندیش هستند، آنها از عمکرد آمریکا در این خصوص عبرت نگرفته‌اند، هنگام رای‌گیری در مورد به تصویب رساندن برجام آقای عراقچی به نمایندگی از دولت در صحن علنی مجلس حضور یافت و برجام را حلال مشکلات اقتصادی کشور جلوه داد. امروز هم تلاش می‌کنند تا طرح الحاق ما به کنوانسیون پالرمو را در جهت کسب منافع کشور جلوه دهند.

ابطحی گفت: در طول سال‌هایی که با انواع تحریم‌های آمریکا مواجه بودیم، خصوصا در سال‌های 91 و 92 که اوج تحریم‌ها بود، ما تلاش کردیم تا تحریم‌ها را دور بزنیم، اما آنها راه‌های مقابله ما با تحریم‌ها را شناسایی کردند و امروز درصدد هستند تا با عضویت ما در FATF نه‌تنها تحریم‌های اعمال شده کاهش نیابد، بلکه بانک‌های کشور ما هم دچار خودتحریمی شوند. یکی از اهداف طراحان این طرح این است که نیروی قدس سپاه نتواند از طریق بانک‌های داخلی برای کمک به گروه‌های جبهه مقاومت اقدام کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها