قاسمی در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران گروه هفت:

گروه هفت در دام سیاست‌های ایران‌هراسانه برخی کشورهای زیاده خواه نیفتد

سخنگوی وزارت خارجه بیانیه پایانی اجلاس سران گروه هفت علیه ایران را مداخله جویانه توصیف و به این کشورها توصیه کرد که در دام سیاست‌های ایران‌هراسانه معدود کشورهای زیاد خواه نیفتد.
کد خبر: ۲۹۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ - 11June 2018

گروه هفت در دام سیاست‌های ایران هراسانه برخی زیاده خواه نیفتدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران گروه هفت در کانادا و بیان برخی درخواست‌ها و ادعاها در خصوص ایران این بیانیه را مداخله جویانه توصیف کرد.

وی ضمن اینکه به کشورهای گروه هفت توصیه کرد که از افتادن در دام سیاست‌های ایران‌هراسانه و ایران‌ستیزانه معدود کشورها و رژیم‌های زیاده خواه اجتناب کنند، گفت: چنین رویکردی قطعا منطقی، سازنده و مبتنی بر واقعیات موجود نیست.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است بیش از دیگر کشورها و حتی برخی از کشورهای گروه هفت نگران صلح و امنیت بین‌المللی است و این رویکرد مثبت خود را با هزینه‌های سنگین در مبارزه با تروریسم لجام گسیخته و بی حد و مرز داعش و دیگر گروه‌های تروریستی همسان و همزاد آن طی دهه‌های گذشته تا به امروز نشان داده است.

وی گفت: آنچه موجب نگرانی است اصرار بر رفتار و اقدامات یکجانبه و خودخواهانه و خودکامه دولت آمریکاست که خود تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آید که این روزها جهان، به ویژه دیگر اعضای گروه هفت نمونه‌های عملی و آشکار آنها را شاهد هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد نگرانی بی‌اساس گروه هفت در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، به برنامه مشروع دفاعی موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: دولت و ملت ایران بدون تأثیرپذیری از جنجال‌های سیاسی و اتهامات کذب و بی اساس، در مقابل تهدیدهای دشمنان خود مصمم و قاطع بوده و برای دفاع از کیان کشور و تأمین امنیت مردم از دکترین دفاعی خود که توسعه توانمندی دفاعی و بازدارنده موشکی است و منافاتی با هیچ قطعنامه سازمان ملل متحد ندارد، نخواهد گذشت.‌

قاسمی تصریح کرد: نقش اصولی، سازنده و مشروع جمهوری اسلامی در منطقه بویژه در مبارزه با گروه‌های تروریستی چون داعش ضامن ثبات و رونق همه کشورهای منطقه و کمکی شایان به صلح و امنیت بین‌المللی است که با اتهام زنی‌ها و فرافکنی‌های مغرضانه و هدفمند و بی حاصل هیأت حاکمه آمریکا کمرنگ نخواهد شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار