سردار عبداللهی خبر داد؛

افتتاح ۴۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم(ص)/ بهره برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر خط انتقال نفت و گاز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: امسال ۴۰ طرح در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، آب و زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و بندر‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حال اجرا است که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۲۹۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ - 11June 2018

افتتاح ۴۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم(ص)/ بهره برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر خط انتقال نفت و گازبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بزرگ‌ترین طرح آبی کشور با عنوان «روان آب‌های غرب» که به طول ۱۴۶۰ کیلومتر اجرا شده، مشتمل بر ۱۷ سد، ۱۵۰ کیلومتر تونل و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال است که تا پایان سال‌جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در زمینه تأمین آب فلات مرکزی و شرق کشور نیز قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) پیشنهاد‌های خود را به وزارت نیرو ارائه کرده که از جمله این طرح‌ها می‌توان به شیرین‌سازی آب دریای عمان و انتقال آن اشاره کرد که اجرای این طرح‌ها مستلزم تصویب در هیأت دولت و همراهی وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی آب در کشور است.

سردار عبداللهی ادامه داد: این قرارگاه تاکنون طرح‌های بزرگی در زمینه آبرسانی به سرانجام رسانده به گونه‌ای که از مجموع ۴۵ میلیارد مترمکعب مخازن ساخته شده در کشور ۲۵ میلیارد مترمکعب آن توسط این قرارگاه ساخته شده است.

وی با اشاره به مشارکت این قرارگاه در طرح‌های دارای اولویت دولت گفت: امسال ۴۰ طرح در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، آب و زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و بندر‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حال اجرا است که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بابیان اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از این طرح‌ها در حوزه‌های نفت و گاز است، ادامه داد: امسال مرحله دوم پروژه ستاره خلیج فارس و همچین مراحل ۲۲، ۲۴ و ۱۳ پارس جنوبی به اتمام خواهد رسید، همچنین بهره برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر خط انتقال نفت و گاز امسال پایان می‌یابد.

وی با اشاره به آمادگی این قرارگاه برای مشارکت در طرح‌های نفت و گاز بعد از ترک شرکت‌های خارجی، عنوان کرد: این قرارگاه تجربه خوبی در اجرای این قبیل طرح‌ها دارد و در گذشته هم طرح‌های بزرگی همچون طرح ستاره خلیج فارس و مراحل ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اجرا شد که منافع خوبی را عاید کشور کرد.

سردار عبداللهی خاطرنشان کرد: با تکمیل مراحل ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی هم اکنون ۵۰ میلیون مترمکعب گاز وارد شبکه می‌شود و با تکمیل پروژه ستاره خلیج فارس، روزانه ۲۵۰ هزار بشکه میعانات گازی وارد مدار به ۴۰ میلیون لیتر فرآورده تبدیل می‌شود که ۲۵ میلیون لیتر آن بنزین با کیفیت یورو ۵ است.

وی تاکید کرد: امروز توانمندی بالایی در اجرای طرح‌های بالادستی و پایین دستی و تجهیزات مورد نیاز در خشکی و دریا در کشور وجود دارد و این قرارگاه آماده مشارکت برای تأمین مالی با شرکت‌های خارجی است که حاضر به فعالیت در ایران هستند.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها