۱۸ کشته در تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در سوریه

حملات ائتلاف آمریکایی به یک مدرسه در حسکه ۱۸ کشته بر جا گذاشت که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند.
کد خبر: ۲۹۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ - 11June 2018

۱۸ کشته در تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا، مدرسه‌ای در روستای خویبیره در جنوب شرق الشدادی در حسکه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، در پی این حمله 18 آواره عراقی که از جنایات تروریست‌های داعشی و حملات ائتلاف آمریکایی به این منطقه فرار کرده بودند، کشته شدند.

سه‌شنبه گذشته نیز در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به منازل شهروندان در روستای جزاع در شمال منطقه الدشیشه واقع در حومه جنوبی شهر الشدادی، 10 غیرنظامی کشته شدند.

برخی منابع گفتند که ائتلاف آمریکایی عمدا روستاهای اطراف الشدادی را بمباران می‌کند تا مقدمات اشغال آن توسط گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که مزدور آمریکا هستند، فراهم شود.

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش طی روزهای اخیر حملات خود را به مجتمع‌های مسکونی حومه جنوب شرقی الشدادی به‌ویژه روستاهایی که اهالی آن مخالف پیوستن به شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، تشدید کرده است.

وزارت خارجه سوریه هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان، حملات مستمر ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان بیگناه و تجاوز این ائتلاف به حاکمیت این کشور را محکوم کرد.

آمریکا از آگوست سال 2014 میلادی ائتلافی را به بهانه مبارزه با داعش تشکیل داده است و این در حالی است که واقعیت‌های موجود ثابت می‌کند که این ائتلاف به حمایت از گروه‌های تروریستی و در رأس آن داعش برای انجام حملات تروریستی به مواضع ارتش عربی سوریه و تاسیسات دولتی و منازل مسکونی می‌پردازد.از زمان تشکیل این ائتلاف تاکنون، این ائتلاف مرتکب ده‌ها جنایت شده است که در پی آن صدها غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند. همچنین در پی حملات این ائتلاف، خسارات سنگینی به زیرساخت‌های حیاتی در دیرالزور و الحسکه وارد آمده است و شهر رقه به طور کامل ویران شده و صدها هزار نفر از ساکنانش آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار