هشدار روسیه در مورد توطئه جدید حمله شیمیایی در دیرالزور سوریه

وزارت دفاع روسیه هشدار داد که جنگجویان عضو ارتش آزاد سوریه با همدستی نظامیان آمریکایی در حال تدارک توطئه‌ای جدید برای انجام حملات شیمیایی در استان دیرالزور سوریه هستند.
کد خبر: ۲۹۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ - 11June 2018

هشدار روسیه در مورد توطئه جدید حمله شیمیایی در دیرالزور سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه سرلشکر ایگور کوناشنکوف روز دوشنبه اظهار داشت: اعضای گروه ضددولتی ارتش آزاد سوریه، محموله های گاز کلر را به انباری در استان دیرالزور سوریه منتقل کرده اند تا حمله شیمیایی دیگری را علیه غیرنظامیان به انجام رسانند.

به نقل از اسپوتنیک، این مقام نظامی روس گفت: «طبق اطلاعات به دست آمده از سه کانال مستقل در سوریه، فرمانده گروه به اصطلاح ارتش آزاد سوریه به کمک نظامیان عضو نیروهای عملیات ویژه آمریکا، در حال آماده سازی اعمال تحریک آمیز جدی با استفاده از مواد سمی در استان دیرالزور هستند.»

وزارت دفاع روسیه افزود که تصاویر ویدیویی استفاده از مواد شیمیایی می تواند به عنوان دلیلی برای حملات ائتلاف آمریکایی علیه موسسات و ساختمان های دولت سوریه، استفاده شود.

کوناشنکوف همچنین هشدار داد که توسل به چنین تحریکاتی با استفاده از سلاح های شیمیایی برای بی ثبات کردن اوضاع سوریه، غیرقابل قبول است.

در 24 فروردین امسال، ایالات متحده آمریکا با همراهی انگلیس و فرانسه، به بهانه استفاده از سلاح های شیمیایی توسط دولت بشار اسد، حملاتی موشکی را علیه اهداف دولت سوریه انجام دادند.

پدافند هوایی ارتش سوریه بخشی از این موشک‌ها را ساقط کرده بود.

این حمله یک هفته پس از آن صورت گرفت که گروه‌های تروریستی فعال در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق مدعی شدند که به این شهر حمله شیمیایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار