اردوغان از آغاز عملیات نظامی در شمال عراق خبر داد

رئیس‌ جمهور ترکیه گفت: عملیات ضد تروریستی در شمال عراق شروع شده و پیشرفت‌هایی نیز داشته است.
کد خبر: ۲۹۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ - 11June 2018

اردوغان از آغاز عملیات نظامی در شمال عراق خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رئیس‌ جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی علیه مواضع پ ک ک در مناطق کوهستانی قندیل در شمال عراق خبر داد.

بنا به گزارش «دیلی‌ صباح» رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه، روز دوشنبه در جمع هواداران خود در شهر «نیکده» با اعلام آغاز این عملیات اظهار داشت: «ما هزاران تروریست را در داخل کشور و خارج از پای درآوردیم، و اکنون در دفاع از ملت و کشورمان، کوه‌های قندیل را از تهدید تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد».

به گفته اردوغان در حمله 20 جنگنده نیروی هوایی ترکیه، 14 موضع عناصر پ ک ک منهدم شده است.

کوه‌های قندیل در 40 کیلومتری جنوب‌ شرقی مرز ترکیه و در استان اربیل عراق قرار دارد که به مقر اصلی پ ک ک تبدیل شده است و در دهه گذشته جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه بارها این منطقه را بمباران کرده‌اند.

دولت ترکیه پ ک ک را سازمانی تروریستی می‌داند و به ادعای رسانه‌های ترکیه در عملیات‌ عناصر این سازمان در داخل ترکیه تاکنون بیش از 40 هزار نفر از مردم ترکیه کشته شده‌اند.

دولت عراق عملیات نظامی ترکیه در خاک خود را نپذیرفته و از آنکارا خواسته است به تمامیت ارضی عراق احترام بگذارد.

پیش‌تر سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، اعلام کرده بود آنکارا به منظور پاکسازی پایگاه‌های پ ک ک در کوه‌های قندیل عراق، به‌زودی عملیات نظامی را آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه ۲۰ ژانویه سال جاری به صورت رسمی عملیات نظامی موسوم به «عملیات شاخه زیتون» علیه نیرو‌های کُرد در شمال غربی سوریه موسوم به یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) را آغاز کرد. آنکارا ی پ گ را شاخه‌ای از سازمان پ‌ک‌ک می‌داند.

دولت ترکیه ماه مارس اعلام کرد شهر عفرین را از کنترل نیرو‌های کُرد سوریه خارج کرده‌ است. با این حال رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد عملیات شاخه زیتون تنها به شهر عفرین محدود نخواهد شد و نیرو‌های ترکیه به عملیات خود در شهرهای منبج و ادلب ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها