سازمان ملل: تعداد آوارگان سوری در سال ۲۰۱۸ رکورد شکست

بر اساس گزارشی که سازمان ملل منتشر کرد، در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۹۲۰ هزار نفر شهروند سوری از خانه‌های خود آواره شده‌اند که این آمار، بیشترین میزان در طول هفت سال جنگ در سوریه به حساب می‌آید.
کد خبر: ۲۹۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶ - 11June 2018

سازمان ملل: تعداد آوارگان سوری در سال ۲۰۱۸ رکورد شکستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، پانوس مومتزیس، هماهنگ کننده امور انسان دوستانه منطقه ای سازمان ملل برای سوریه، روز دوشنبه به خبرنگاران در شهر ژنو اظهار داشت: «ما شاهد آوارگی گسترده درون سوریه هستیم... از ماه ژانویه تا آوریل، بیش از 920 هزار نفر آواره جدید به وجود آمد.»

به گفته ی این مقام سازمان ملل، این تعداد آوارگان جدید تنها در مدت چهار ماه، بیشترین آمار از زمان آغاز بحران سوریه به حساب می آید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس آمارهای سازمان ملل، تعداد افرادی که در داخل سوریه آواره شده اند، به 6 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است، در حالی که حدود 5 میلیون و 600 هزار آواره سوری دیگر نیز به کشورهای همسایه پناه برده اند.

بر اساس اعلام هماهنگ کننده سازمان ملل، اغلب افرادی که به تازگی آواره شده اند، پس از افزایش درگیری ها در غوطه شرقی و در استان ادلب در شمال غربی سوریه، مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

طبق تخمین ها، بیش از 350 هزار نفر از زمان شروع جنگ در سوریه در سال 2011 کشته شده اند.

مومتزیس با بیان اینکه بیشترین نگرانی او از این است که مبادا 2.5 میلیون نفر سوری دیگر واقعا مجبور به ترک خانه های خود شوند، افزود که سازمان ملل در حال طرح ریزی برنامه هایی اضطراری برای شرایط وخیم تر می باشد.

وی همچنین از کمبود بودجه برای اجرای برنامه های گسترده انسان دوستانه ابراز نگرانی کرده و گفت تنها 26 درصد از بودجه ی 3.5 میلیارد دلاری امسال برای داخل کشور سوریه، تا کنون محقق شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها