در مذاکرات رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی مطرح شد؛

رهبر کره شمالی: رسیدن به این مرحله کار ساده‌ای نبود/ ترامپ: مذاکرات بزرگی خواهیم داشت

رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی پیش از آغاز گفت‌وگوهای تاریخی میان 2 کشور مقابل خبرنگاران اظهاراتی را مطرح کردند.
کد خبر: ۲۹۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ - 12June 2018

رهبر کره شمالی: رسیدن به این مرحله کار ساده‌ای نبود/ترامپ: مذاکرات بزرگی خواهیم داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از فاکس نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از دیدار امروز خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من احساس خیلی خوبی دارم که بحث‌های خوبی خواهیم داشت و بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود. ما (آمریکا و کره شمالی) رابطه‌ای فوق‌العاده خواهیم داشت؛ من (به این مسئله) شک ندارم.

کیم جونگ اون نیز خطاب به ترامپ گفت: رسیدن به این مرحله کار ساده ای نبود؛ تعصبات و اقدامات قدیمی مانعی برای حرکت رو به جلو ما بودند، اما ما به تمام آنها فائق آمدیم.

رهبر کره شمالی تصریح کرد: ما به تمام بدبینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره این نشست فائق آمدیم و معتقدم که این مسأله برای (دستیابی) به صلح مناسب است.

دیدار دو جانبه ترامپ و کیم 41 دقیقه به طول انجامید و سپس دو طرف به همراه مقامات بلندپایه دولت‌های خود بر سر یک میز نشستند.

این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که تا چند ماه قبل دو طرف به شدت یکدیگر را به حمله نظامی تهدید می‌کردند. هیچ رئیس جمهوری آمریکایی در دوران دولتش با یک رهبر کره شمالی دیدار نکرده است. سال گذشته تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ به شدت بالا رفته بود تا جایی که دو طرف یکدیگر را به جنگ تهدید کردند.

دونالد ترامپ رهبر کره شمالی را «مردک موشکی» و «مجنون» خواند و کیم جونگ اون رهبر آمریکا را «آشفته‌روان» توصیف کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار