وصیت‌نامه شهید عباس جهانبخش حمزه ارشاد/ جانم فدای یک لحظه از عمر امام

شهید مهندس «عباس جهانبخش حمزه ارشاد» در وصیت‌نامه خود آورده است: «مادر و خواهران و برادرم مبادا که صحبتی در جایی شود که حکایت از پشیمانی مرگ من باشد بلکه همیشه با غرور و افتخار از مرگ من صحبت کنید.»
کد خبر: ۲۹۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 13June 2018

وصیت‌نامه شهید عباس جهانبخش حمزه ارشاد/ جانم فدای یک لحظه از عمر امامبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «عباس جهانبخش حمزه ارشاد» در سال ۱۳۲۳ در تهران چشم به جهان گشود. وی در اواخر عمر دولت موقت به سمت معاون دفتر آموزش سازمان بهزیستی منصوب شد. سرانجام در فاجعه تروریستی هفتم تیر ۱۳۶۰، به دست منافقان بد سرشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از شهید والامقام «عباس ارشاد» به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالی

در سحری که هر آن صدای انفجار امت و دود خاک و آتش، بر انسان مسلمان است که وصیت کرده و شرح حال خود را بنویسد که چه باید پس از مرگ او بشود.

از زن خوبم می‌خواهم که استوار باشد و بداند فرزندان کسانی‌که در راه خدا شهید می‌شوند بنا بر قول قرآن مورد حمایت اویند و ان‌شاء‌الله که من هم مرگم در این راه باشد، دیگر اینکه برای پسرم کاوه دقیقاً جوانب امر را مشخص کنی و مبادا از ترس تنها مانده او را مبارز و جنگجوی در راه خدا بار نیاوری.

برتوست که او را در مجالس مختلف شرکت دهی و در اولین فرصت کاری کنی که او در گروه‌های مردمی و در امر مسائل اجتماعی مسوولیتی را در جهت رفع مسائل مردم عهده دار شود و، اما کاوه پسرم:

تو الگوی برادر کوچکت سینا هستی و مسوولیت خانه پس از من به عهده توست هرچند که میدانم قبول این مسئولیت برای تو زود است، ولی سعی کن که برای این مسئولیت خود را آماده کنی و مادر و خواهران و برادرم مبادا که صحبتی در جایی شود که حکایت از پشیمانی مرگ من باشد بلکه همیشه با غرور و افتخار از مرگ من صحبت کنید.

اگر خدمت امام رسیدید این سلام را بر او برسانید که جانم فدای یک لحظه از عمر اوست.

در پایان وصیت‌نامه آمده است: مقداری پول در بانک عمران دارم که مربوط به مناطق جنگی و حساب بهزیستی است که به صاحبش مسترد شود.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها