واکنش یک مقام اماراتی به شکایت قطر

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات به تصمیم قطر برای شکایت از امارات در دیوان دادگستری بین‌المللی، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۹۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ - 12June 2018

واکنش یک مقام اماراتی به شکایت قطربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیا الیوم، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به تصمیم قطر برای شکایت از این کشور به اتهام نقض حقوق بشر، دوحه را دروغگو خطاب کرد.

انور قرقاش در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «قطر اعلام کرده است که علیه امارات در دیوان بین‌المللی دادگستری به علت نقض حقوق بشر اقامه دعوا می‌کند. ما می‌گوییم کسی که جرات می‌کند و درباره ادعاهایش در ارتباط با حج دروغ می‌گوید این انحطاطش مایه شگفتی نمی‌شود.»

اشاره قرقاش به انتقاداتی است که پیشتر قطر علیه عربستان سعودی به دلیل سیاسی‌کاری در امور حج و عمره مطرح کرده است. سیاست‌های ریاض طی 2 سال گذشته مانع از حضور عمره‌گزاران و حجاج قطری در این مناسک شده است.

این وزیر اماراتی همچنین در پیام دیگری نوشت: «ما شاهد انحطاط (قطر) در نتیجه شکست گیج‌کننده و ناامیدی آن از حل بحرانش خواهیم بود. نتیجه فقدان حکمت و حسن تدبیر مانند این مثل است که می‌گوید اگر کسی حفره و چاهی برای برادرش بکَند خودش در آن می‌افتد.»

طبق این گزارش، دولت قطر روز گذشته اعلام کرد از امارات به دیوان بین‌المللی دادگستری وابسته به سازمان ملل متحد به سبب نقض حقوق بشر از سوی این کشور شکایت خواهد کرد.

دوحه تصریح کرد: اقدامات امارات تاثیرات ویرانگری در زمینه حقوق بشر برای قطری‌ها و همچنین افراد غیرقطری مقیم قطر گذاشته است. امارات سلسله تدابیر تبعیض‌آمیزی را علیه قطری‌ها انجام داده است که شامل اخراج آن‌ها از امارات و جلوگیری از ورود و خروج آن‌ها و صدور فرمان‌هایی به شهروندان اماراتی برای ترک قطر و بستن حریم هوایی و دریایی امارات به روی دوحه است.

دولت قطر اقدامات امارات نقض کننده توافق بین‌المللی مربوط به رفع تمام اشکال تبعیض نژادی از جمله تبعیض بر اساس ملیت دانسته است که امارات و قطر آن را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها