کبگانیان:

سند ۲۰۳۰ در برخی رده‌های‌ آموزشی در حال اجراست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ گزارش‌هایی از اجرای سند ۲۰۳۰ در رده‌های پایین آموزشی رسیده که در حال جمع‌بندی این گزارش هستیم.
کد خبر: ۲۹۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ - 12June 2018

سند ۲۰۳۰ در برخی رده‌های‌ آموزشی در حال اجراستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، منصور کبگانیان عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، درباره انتشار اخباری مبنی بر اجرای سند 2030 در برخی نقاط کشور، اظهار داشت: 2030 محدوده بسیار وسیعی را در بر می‌گیرد. اگر منظور سند آموزشی است؛ بخش آموزش آن در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی وسیع است.

وی افزود: سند 2030 حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و خانواده را در بر می‌گیرد، بنابراین همه جوامع علمی، مسوولان و سیاست‌گذاران ابعاد مختلف را باید تحلیل و رصد کنند. حرف‌های خوبی در این سند هست، اما بین آن حرف‌ها، برنامه‌های خاصی هم وجود دارد، ما در ستاد نقشه جامع علمی کشور را رصد می‌کنیم و مراقب هستیم.

کبگانیان با بیان اینکه در بخش آموزش و پرورش رهبر انقلاب دستور صریح دادند، اما در همان بخش هم چون چند سال زمینه‌سازی شده بود، در رده‌های پایین نگرانی‌هایی وجود دارد، ابراز کرد: گزارش‌هایی از اجرای سند 2030 در رده‌های پایین آموزشی رسیده و برخی کار‌ها در حال انجام است که ما در حال جمع‌بندی گزارش آن هستیم. گزارش آن را به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و مجلس ارایه می‌کنیم. باید گام به گام برای جلوگیری از اجرای این سند تلاش کنیم.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره ورود شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به پرونده مدرسه غرب تهران، گفت: این مسئله حتما جزو دغدغه‌های شورا است، اما هنوز گزارشی ارایه نشده است. ما هفته آینده جلسه داریم و فردا هم در ستاد نقشه جامع علمی کشور جلسه خواهیم داشت و این موضوع بررسی می‌شود.

طبق این گزارش، یونسکو در راستای اهداف مبتنی بر «جهانی‌سازی» و «صلح جهانی» از طریق برنامه «آموزش‌های مشترک عمومی» می‌کوشد ارزش‌های لیبرالیستی و سکولاریستی را در نظام تعلیم و تربیت کشور‌های مختلف بگنجاند تا به‌واسطه آن از اصطکاک نسل‌های جدید با نظام‌های استکباری و سرمایه‌داری، جلوگیری کند.

از جمله می‌توان به برنامه‌های آن سازمان، برای اصلاح بنیادین مفاهیم آموزشی و تربیتی در جوامع اسلامی مانند فلسطین، اردن، امارات، بحرین، عمان، قطر، لبنان و عربستان به‌نفع رژیم صهیونیستی و به‌اصطلاح حل «بحران اعراب و رژیم صهیونیستی» از مسیر تغییرات فرهنگی و ارزش‌های ملی در قالب برنامه «صلح جهانی» اشاره کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اردیبهشت ماه سال گذشته (سال 96) در مخالفت با اجرای این سند فرمودند: «این سند 2030 یونسکو چیزی نیست که جمهوری اسلامی تسلیم آن شود. اصل کار غلط است». همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 23 خرداد 96 با رای اکثریت اعضا اجرای این سند را ملغی اعلام کرد.

با این حال برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مانند ابطحی عضو کمیسیون آموزش مجلس چندی پیش از اجرای سند 2030 خبر داده و اعلام کرده بود «از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم که نسبت به شناسایی و توقف اجرای این سند در این مدارس اقدام کند و یا مدارس خودشان برای توقف اجرای این سند دست به کار شوند».

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار