محسن مومنی شریف به دفاع پرس خبر داد؛

جمع‌آوری عکس‌های نایاب امام خمینی(ره)

رئیس حوزه هنری با اشاره به بازسازی تصاویر زیادی از امام خمینی (ره) گفت: حوزه هنری آمادگی دارد تا عکس‌های نایاب و مردمی از امام خمینی (ره) را جهت تدوین و چاپ جمع‌آوری کند.
کد خبر: ۲۹۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ - 12June 2018

«محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری در حاشیه نمایشگاه عکس «از او که می‌گویم...» روایت تصویری از نوجوانی تا ارتحال امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: یک ذکر قرآنی می‌فرماید که ایام الله را به یاد آورید. یوم‌الله روزی است که در آن جبهه مومنین پیروز شده‌اند و نصرت خداوند را دیده و درک کرده‌اند.

وی گفت: سرتا سر روزگار حضرت امام خمینی (ره) ایام الله است. کسی که نسبت به حقانیت این انقلاب شک و تردید دارد؛ اگر تاملی در آن روزها داشته باشد به حقانیت انقلاب ایمان می‌آورد.

مومنی شریف درباره برنامه‌ حوزه هنری برای جمع‌آوری عکس‌های مردمی و نایاب از امام خمینی (ره) بیان کرد: حوزه هنری در بخش تاریخ شفاهی آمادگی دارد تا کسانی که عکس و خاطره‌ای از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) دارند را جهت انتشار تدوین کند. در گذشته نیز عکس و تصاویر زیادی در حوزه هنری بازسازی شده است که این پروژه‌ در طول سال ادامه دارد.

رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: ما در بخش تاریخ شفاهی حوزه هنری به عنوان یک پروژه و کار همیشگی آمادگی خدمت به همه کسانی هستیم که در این زمینه سند و یا تصویری دارند که مراجعه کنند.

وی علت جذابیت امام خمینی (ره) را جذابیت حق دانست و تصریح کرد: علت اینکه شخصیت امام خمینی (ره) حتی برای مردم اروپا و آمریکا جذاب بوده و هست ویژگی حق است که برای همگان شیرین به نظر می‌آید. اگر حق به گوش حق‌طلبان برسد صاحب فطرت‌های پاک در مقابل آن ایستادگی نمی‌کنند.

مومنی افزود: «ادواردو آنیلی» نیز یکی از کسانی بود که فطرت پاکی داشت و جذب حق شد. ایشان با وجود جایگاه اجتماعی و مالکیت کارخانه ماشین‌سازی فیات جذب شخصیت امام خمینی (ره) می‌شود که به ایران می‌آید و اسلام می‌آورد و نهایتاً به طرز مشکوکی کشته می‌شود. این یکی از نمونه‌های جذابیت حق است که باعث جذب این جوانان شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار