سرهنگ یاراحمدی خبر داد؛

انهدام باند سارقان مامورنما در پایتخت

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان مامورنما خبر داد و گفت: سارقان با مراجعه به محل اقامت گردشگران خارجی، در پوشش مأمور اقدام به سرقت وجوه نقد از آن‌ها می‌کردند.
کد خبر: ۲۹۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ - 12June 2018

انهدام باند سارقان مامور نما در پایتختبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «حمیدرضا یاراحمدی» سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های مشابه از اتباع و گردشگران خارجی، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی ویژه به آن در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی بیان داشت: در تحقیقات به عمل آمده از شاکیان و مال باختگان مشخص شد که گروهی از سارقان با استفاده از انواع خودرو‌های سواری، در قالب گروه‌های 3 نفره به محل اقامت و تردد گردشگران خارجی مراجعه و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور، به بهانه بررسی ارز‌های خارجی آنان، این افراد را شناسایی و به شیوه کیف‌زنی اقدام به سرقت می‌کردند و بلافاصله از محل متواری می‌شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به شیوه و شگرد سرقت‌ها و بهره‌گیری از سوابق موجود از مجرمان سابقه‌دار، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی موفق به شناسایی 3 متهم سابقه‌دار شدند که پیش از این نیز بار‌ها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با جعل عناوین دولتی به ویژه سرقت‌هایی تحت پوشش مأمور دستگیر و روانه زندان شده بودند.

وی ادامه داد: متهمان شناسایی شده اعضای یک خانواده (پدر و دو پسر) هستند که عضو ارشد این گروه 58 ساله از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای است که از سوی دستگاه قضایی به 30 سال زندان قطعی محکوم و حدود 10 سال پیش به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده بود.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری متهمان در سه عملیات جداگانه و همزمان، عنوان داشت: ماموران ضمن شناسایی مخفیگاه متهمان در استان البرز و انجام هماهنگی با مقام قضائی، هر سه متهم را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه‌های آن‌ها، اموال متنابهی شامل ده‌ها قطعه سکه طلا، مقادیر قابل توجه ارز‌های خارجی شامل دلار، یورو و پول‌های رایج بیش از 30 کشور جمعاً به ارزش تقریبی 500 میلیون تومان به همراه 3 دستگاه بی‌سیم دستی و انواع سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ یاراحمدی با اشاره به اینکه متهمان پس از دستگیری، صراحتاً به ده‌ها فقره سرقت از اتباع و گردشگران خارجی در سطح شهر تهران اعتراف کردند، گفت: تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آن‌ها و همچنین سایر شاکیان و مال‌باختگان در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: در زمان مراجعه گردشگران خارجی به کشور، راهنمای گروه‌های آن‌ها می‌بایست در تمامی مراحل همراه این افراد باشند و در صورت حضور انفرادی گردشگران در سطح شهر، آموزش‌های لازم به آن‌ها در برخورد با افراد ناشناس ارائه شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار