اوحدی در نشست تشریح برنامه‌های فرهنگی نماز عید فطر:

خدمت‌رسانی ۱۲ ایستگاه صلواتی در روز عید فطر/ شهرداری خدمات فرهنگی به نمازگزاران ارائه می‌دهد

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر با تشریح برنامه‌های فرهنگی این روز گفت: شهرداری تهران از ساعت شش صبح روز عید فطر خدمات فرهنگی به نمازگزاران می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ - 12June 2018

۶۰ میلیون پیامک برای تبلیغ نماز عید فطر/ شهرداری تهران از ساعت شش صبح روز عید فطر خدمات فرهنگی به نمازگزاران می‌دهدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «سعید اوحدی» رییس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۲ مردادماه) در جمع اهالی رسانه برگزار شد.

«سعید اوحدی» رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر در این نشست اظهار داشت: ستاد برگزاری نماز عید فطر هشت کمیته مشخص را تعریف کرد که یکی از این کمیته‌ها فرهنگی و تبلیغات است که مسوولیتش را بنده برعهده گرفته‌ام.

وی گفت: جلسات منظم این کمیته برگزار شد و جلسات هماهنگی با هفت کمیته برای هماهنگی لازم با تعریف رویکرد‌های مختلف انجام دادیم که امسال با وجود چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک تفاوتی را در برنامه‌های فرهنگی نماز عید فطر داشته باشیم.

اوحدی افزود: امسال با توجه به جنایات استکبار با موضوع فلسطین و جنایت ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس، رویکردمان چنین شد تا به گونه‌ای افشاگری و اطلاع‌رسانی داشته باشیم.

این مقام مسئول در شهرداری تهران بیان کرد: امسال رویکرد بسیار مهمی نیز نسبت به نماز عید فطر داشتیم چرا که این نماز تداعی کننده روز محشر است. یکی از ویژگی‌های این نماز اجماع مسلمین است که امیرالمومنین می‌فرماید «ایستادن مومنین در این نماز مانند ایستادن در روز محشر است». به همین علت برنامه‌های فرهنگی‌مان را با دو کمیته محتوایی و تبلیغات سامان دادیم.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر افزود: ۱۵ برنامه حاصل ۱۰ جلسه کمیته فرهنگی و تبلیغات شد. پنج برنامه ما قبل از نماز عید فطر است که ۶۰ میلیون پیامک درباره اهمیت نماز عید فطر و دعوت از مردم به مشترکین سه اپراتور ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: از امشب به لحاظ زیباسازی در سطح ساز‌های فرهنگی بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضا‌های بیلبورد‌ها و سرپل‌ها با تغییر جدی با رویکرد نگاهی به نماز‌های ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی با رویکرد‌های نشاط، سرور و اهمیت نماز عید فطر موضوع خواهد بود.

اوحدی ادامه داد: مراسم نورافشانی در ۱۲ میدان اصلی و پارک‌های شهر تهران، ایجاد ۲ تیزر با هماهنگی رسانه ملی پخش خواهد شد. برنامه‌های پیرامونی مصلی تهران جز برنامه‌های قبل از عید فطر است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: روز عید فطر با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش ان‌شالله شاهد حضور سازمان دانش‌آموزی در مراسم عید فطر خواهیم بود. مسئولیت استقبال از زائرین نیز با این عزیزان است.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر عنوان کرد: ۲ جشنواره دل‌نوشته‌های روزه اولی‌ها که به ۴۰ دل‌نوشته زیبا جوایزی را اهدا خواهیم کرد و همزمان جشنواره فیلم و عکس برای جوانان و عموم مردم برگزار خواهد شد؛ که در هر دو رده سنی به ۴۰ نفر جایزه خواهیم داد.

اوحدی گفت: استقبال از زائرین با گلاب برای اولین بار، گلباران نمازگزاران توسط یک فروند بالگرد در درب‌های خروجی نیز با اهدا ۴۰ هزار شاخه گل اهدا خواهد شد. هشت نگارگذر با رویکرد‌های تجلیل از خانواده‌های شهدا دفاع مقدس، بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، نمایشگاه روز قدس، پنج سایه‌بان فرهنگی شامل نقاشی، تواشی و برنامه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: دعوت ما از شهروندان تهرانی برای حضور و استفاده از برنامه‌های فرهنگی ساعت ۶ صبح روز عید سعید فطر خواهد بود. ۱۲ ایستگاه صلواتی که توسط خیرین ایجاد شده صبحانه ساده عرضه می‌کنند، ۱۰ حجله زیبا از شهدای مدافع حرم در چهار درب مصلی با حضور فرزندان مدافعان حرم در درهای مصلی ایجاد شده است. همچنین دعای نماز عید فطر برای جلوگیری از اسراف به صورت بنر چاپ شده است.

وی ادامه داد: شبکه ۲ نیز برنامه زیبایی را با حضور هزار سحرخیز اولی در فرهنگسرای خاوران ضبط کرده است که امشب پخش خواهد شد. امیدواریم امسال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور عظیم و روزه دار باشیم. فرهنگسراها، میادین اصلی شهر و مساجد ظرفیت حمل و نقل اتوبوسی را برای حضور به موقع مردم فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار