هشتمین دوره جشنواره «جایزه ادبی یوسف» برگزار می‌شود

هشتمین دوره جشنواره «جایزه ادبی یوسف» با موضوعات «دفاع مقدس»، «دفاع از حریم اهل بیت»، «مقاومت» و «بیداری اسلامی» و در بخش ویژه با موضوعات «مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر» و «حماسه فتح خرمشهر» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ - 12June 2018

هشتمین دوره «جایزه ادبی یوسف» برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از سمنان، به منظور انعکاس و انتقال مفاهیم غنی دفاع مقدس، پایداری و مقاومت اسلامی، هشتمین دوره «جایزه ادبی یوسف» در قالب داستان کوتاه برگزار خواهد شد.

برگزاری این جشنواره کمک به شناسایی استعداد‌های برتر استان به جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی خواهد بود و هدف از آن، تقویت پایگاه داستان‌نویسی، ترغیب و تشویق نویسندگان جوان و نوجوان و بروز خلاقیت‌ها و کمک به خلق و تولید داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس است.

این جایزه به نام شهید «یوسف ملک شامران» از نویسندگان شهید دفاع مقدس نامگذاری شده است.

موضوع اصلی داستان‌های ارسالی، «دفاع مقدس»، «دفاع از حریم اهل بیت»، «مقاومت» و «بیداری اسلامی» است که بخش ویژه جایزه با موضوع «مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر» و «حماسه فتح خرمشهر» است و تعداد صفحات ارسالی به جشنواره ۱۵ صفحه خواهد بود.

در داوری آثار، توجه ویژه به داستان‌هایی با موضوعات بومی استان، حماسه آفرینی رزمندگان در عملیات‌ها و یگان‌ها، حوادث شاخص استان، دستاورد‌های استانی دفاع مقدس، شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس استان و استفاده از زبان و گویش محلی از امتیازات ویژه برخوردار خواهد بود.

بخش ویژه «مقاومت خرمشهر» به صورت جداگانه داوری و به ۲ اثر برتر این بخش، جوایزه جداگانه‌ای اهدا خواهد شد.

جشنواره «جایزه ادبی یوسف» به صورت کشوری برگزار می‌شود و کلیه آثار رسیده به دبیرخانه به همراه نتایج داوری و فرم‌های تکمیل شده برای داوری نهایی و کسب رتبه در سطح ملی و سراسری به دبیرخانه مرکزی در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ارسال خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان تیر‌ماه سال ۹۷ به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان ارسال کنند. زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی آذرماه ۹۷ خواهد بود.

علاوه بر ویژه‌نامه و معرفی آثار برگزیده، داستان‌های منتخب ویرایش شده در کتاب یوسف منتشر خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار