سرهنگ شریفی خبر داد؛

کاهش 47 درصدی تخلف در رابطه با کمربند ایمنی

جانشین معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش 47 درصدی تخلف در رابطه با کمربند ایمنی در 5 سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ - 12June 2018

کاهش 47 درصدی تخلف کمربند ایمنی طی 5 سالبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «علی‌اصغر شریفی» جانشین معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: آمار پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص برخورد با تخلفات رانندگی حاکی از آن است که خوشبختانه جمع کثیری از رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها از اهمیت و ضرورت بستن کمربند ایمنی مطلع هستند.

وی ادامه داد: مقایسه آماری اعمال قانون نبستن کمربند ایمنی از سال 1391 تا 1396 در تهران روند کاهشی به‌ میزان 47 درصد را نشان می‌دهد.

جانشین معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: نکته قابل تأمل این است که مبلغ جریمه نبستن کمربند ایمنی از سال 1390 تا کنون تغییر نکرده، اما تلاش پلیس در خصوص فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم از روش‌های مختلف اثرگذار بوده است.

سرهنگ شریفی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با استفاده از شیوه‌هایی همچون آموزش‌های حضوری در مدارس (طرح همیاران پلیس و پلیس مدرسه)، سازمان‌های دولتی و غیردولتی، ستاد‌های ترخیص، مراکز نظامی و انتظامی، تبلیغات محیطی، ساخت انیمیشن و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی توانسته است آمار تصادفات و تخلفات در این حوزه را به حداقل برساند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار