جانشین قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش:

وظیفه داریم حصار امنی برای امت و حاکمیت باشیم

جانشین قرارگاه عملیاتی جنوبشرق ارتش، گفت: برای ارتش، دفاع از مردم، مرزها و حاکمیت کشور لذت بخش است.
کد خبر: ۲۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴ - 27September 2014

وظیفه داریم حصار امنی برای امت و حاکمیت باشیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرتیپ دوم امیر«علی نقی امیری» ظهر دیروز پیش از خطبههای نماز جمعه کرمان در مصلای امام علی(ع) ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: در برههای که کشور در داخل گرفتار گروهکهای تجزیه طلب بود، صدام فرصت را برای حمله به ایران و نظام نوپای اسلامی فراهم دید.
 
جانشین قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش، تصریح کرد: صدام با این ادعا که 5 ایران کوچکتر برای ما بهتر از یک ایران بزرگ است، قرارداد الجزیره را پاره کرد و با اعزام 192 جت جنگنده در روزهای اول تجاوز نظامی، 15 شهر ایران را بمباران کرد.
 
وی اظهار داشت: صدام با اخباری که از تجاوزات اولیه نیروهایش توسط عدنان خیرالله وزیر دفاعش دریافت میکرد، گفت تا نیم ساعت دیگر کمر ایران خواهد شکست.
 
امیری، خاطر نشان کرد: با شلیک اولین گلوله توپ توسط صدام به خاک ایران، نیروهای زمینی و زرهی عراق از مرزهای ایران گذشتند، اما نیروهای مومن و پاک ایران علیرغم نارساییها و ناهماهنگیهایی که وجود داشت، دفاع را از همان لحظه اول شروع کردند.
 
وی افزود: ارتش بعث عراق به داشتن پدافند هوایی غیرقابل عبور مشهور بود اما خلبانان تیزپرواز ما در همان روزهای اول حمله دشمن، سکوهای نفتی عراق را هدف قرار دادند و صادرات نفت را با کاهش مواجه نمودند.
 
جانشین قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش، افزود: با مقاومت مردم و متوقف شدن دشمن، اولین عملیات با نام طریق القدس برای آزادی بخشهایی از خاک کشورمان آغاز شد و با عملیاتهای بعد، طی 8 سال دشمن از خاک میهن بیرون رانده شد.
 
وی گفت: امروز دنیا پذیرفته که ایرانیها از خودشان؛ کشورشان، حاکمیتشان و دین و مذهبشان دفاع میکنند.
 
امیری اضافه کرد: با کمک خدا توانستیم مانع پیروزی دشمن شویم و باید خدا را شاکر و سپاسگزار کسانی باشیم که همه حیثیت خود را به خاطر دین و مردم پرداخت کردند.
 
وی افزود: امروز هم وظیفه داریم حصار امنی برای امت، زیبایی برای حاکمان و سمبل امنیت برای مردم باشیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار