استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به حوزه ایثار و شهادت

«علی‌محمد احمدی» از اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به حوزه ایثار و شهادت خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ - 12June 2018

اختصاص 20 درصد اعتبارات فرهنگی ادارات کهگیلویه و بویراحمد به حوزه ایثار و شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، «علی‌محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، با بیان این‌که تثبیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ملی همه ما است، اظهار داشت: شهدا متعلق به آحاد ملت بودند که برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: ما موظف هستیم بدون نگاه سیاسی، گروهی و جناحی تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت ترویج داده شود و نباید طوری رفتار، حرکت و جهت‌گیری کنیم که روح شهدا از ما آزرده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که هدف شهدا حفظ نظام و بسط فرهنگ شهادت بود، گفت: در جبهه جنگ کسی به جناح‌بندی‌های سیاسی توجهی نمی‌کرد و همه در کنار هم می‌جنگیدند، بنابراین اگر امروز بخواهیم کاری برای شهدا انجام دهیم تنها در صورتی موفق می‌شویم که همه فارغ از هرگونه تفکر سیاسی حضور داشته باشند.

احمدی با تأکید بر این‌که به دنبال بسط پایدار و اصولی فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، ابراز کرد: اقدامات خوبی از جمله اجرایی کردن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه ایثارگران و ارائه خدمت به خانواده شهدا صورت گرفت.

وی بیان کرد: باید به صورت مستمر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم، اما با توجه به هجمه فرهنگی که کشور را تهدید می‌کند، این کار باید در هر برهه زمانی متناسب با نیاز روز جامعه باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست در مبادله موافقت‌نامه‌های ادارات این موضوع را لحاظ کند که 20 درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود.

احمدی به موضوع استخدام فرزندان شهدا در دستگاه‌های اجرایی اشاره داشت و عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان تاکنون این موضوع را لحاظ کرده‌اند و استخدام جدید منوط به این است که دولت به دستگاه‌های اجرایی مجوز استخدام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها