ویژه برنامه‌های شبکه‌های رادیویی به مناسبت عید سعید فطر اعلام شد

شبکه‌های مختلف رادیویی با تولید و پخش برنامه‌های متنوع و گوناگون به استقبال عید سعید فطر می‌روند.
کد خبر: ۲۹۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ - 12June 2018

ویژه برنامه‌های شبکه‌های رادیویی به مناسبت عید سعید فطر اعلام شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، شبکه‌های مختلف رادیویی با پخش مستقیم مراسم اقامه نماز و بیانات مقام معظم رهبری، نمایش‌های رادیویی، بررسی دستاورد‌های مختلف معنوی ماه مبارک رمضان، تبیین ابعاد مختلف عید سعید فطر و موارد متعدد دیگر مخاطبان را همراه می‌سازند.

پخش زنده مراسم اقامه عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری

شبکه‌های رادیویی ایران، تهران، جوان، معارف، قرآن و فرهنگ مراسم اقامه نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری پخش می‌کنند. رادیو ایران با پخش زنده سخنرانی و اقامه نماز مقام معظم رهبری به همراه اعزام گزارشگر، رادیو تهران با پوشش زنده و کامل مراسم و همچنین اعزام گزارشگر، رادیو معارف با پخش زنده سخنرانی و اقامه نماز مقام معظم رهبری، رادیو جوان با پخش زنده سخنرانی و اعزام گزارشگر، رادیو فرهنگ و رادیو قرآن نیز با اعزام گزارشگر این مراسم را پوشش می‌دهند.

ویژه برنامه شبکه‌های رادیویی در عید فطر

رادیو قرآن برنامه‌های «راز آسمان» با موضوع استهلال ماه شوال و «قرآن و زندگی» با موضوع تزکیه و سی روز عبادت را پخش می‌کند.

رادیو نمایش در روز عید سعید فطر نمایش‌های رادیویی طنز از قبیل: «سوء تفاهم»، «کارت عروسی»، «سخنرانی مظفر»، «معمای پاستیل» و کتاب گویای داستان‌های کوتاه را به سمع مخاطبان می‌رساند.

رادیو فرهنگ برنامه «در سایه‌سار معطر طوبی» را با موضوع دستاورد‌های معنوی ماه مبارک رمضان و اعمال آیین‌های عید فطر در نقاط مختلف و نیز تشویق مردم به دید و بازدید عیدانه و پرداخت زکات فطریه را پخش می‌کند.

رادیو ایران برنامه‌های «قنوت شکر» با محوریت پخش خطبه‌های نماز عید سعید فطر و بیانات مقام معظم رهبری، «جشن سپاس» با محوریت جشن عبودیت و بندگی به منظور شکرگزاری بابت یک‌ماه روزه‌داری به درگاه خداوند متعال (این برنامه به همراه برنامه «جشن سلام» که پیش از ماه مبارک رمضان پخش شده، همه ساله به منظور مناسک‌سازی و جریان‌سازی باور‌های دینی، از شبکه ایران پخش می‌شود)، طنز «صبح جمعه با شما» به منظور ایجاد فضای پرنشاط در ایام تعطیلات عید سعید فطر، «خوش سفر» با موضوع سفر و نقاط دیدنی کشور در ایام تعطیلات عید سعید فطر و «فرهنگ مردم» با موضوع آ‌داب و رسوم و موسیقی‌های مربوط به اعیاد در گوشه و کنار ایران را پخش می‌کند.

طنز «شکر پنیر» را در رادیو صبا بشنوید

رادیو گفتگو برنامه‌های «برهان» درخصوص حقیقت عید فطر، «شیرینی و لبخند» درباره عید فطر و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی، «سفره نور» با محتوای بررسی پیام‌های اجتماعی عید فطر، «ماه‌ترین ماه» درخصوص تبیین نقش عید فطر در اتحاد میان مسلمانان و «شیرینی و لبخند» پیرامون بررسی کارکرد‌های اجتماعی ـ. سیاسی و دینی اعیاد مذهبی را پخش می‌کنند.

رادیو معارف برنامه‌های «بدرقه» با موضوع وداع با ماه مبارک رمضان، برنامه «جشن بندگی»، پخش زنده خطبه‌ها و نماز عید فطر مقام معظم رهبری و تبیین برکات ماه مبارک رمضان در زندگی فردی و اجتماعی و «شکرانه» با موضوع شیوه‌های بهره‌برداری از برکات ماه مبارک رمضان را پخش می‌کنند.

رادیو جوان ویژه برنامه نماز عید فطر (پخش سخنان مقام معظم رهبری) و برنامه‌های «عید من» (جنگ تفریحی شاد با موضوع عید فطر)، «به رسم ارادت» (تعظیم و عبادت در ماه مبارک رمضان و پاداش آ‌ن)، «ماه سلام می‌کند» (برکات ماه مبارک رمضان و امتداد آن در طول سال)، «در مقام آفتاب» (برکات ماه مبارک رمضان) و «زیر دستان بارانی‌ات» (جنگ شاد ویژه عید فطر) با حضور حجت‌الاسلام طاهر رضی را پخش می‌کند.

رادیو سلامت ویژه برنامه عصرگاهی با نام «شکرانه» در روز‌های جمعه و شنبه به مناسبت عید سعید فطر را پخش می‌کنند.

رادیو تهران ویژه برنامه «جشن ستایش» به صورت زنده و در روز عید سعید فطر که شامل بخش‌هایی از قبیل: پخش کامل مراسم اقامه نماز و بیانات مقام معظم رهبری، مصاحبه با سران و مسئولین حاضر در مصلی ـ. اطلاع‌رسانی از شرائط ترافیکی قبل و بعد از مراسم نماز عید سعید فطرـ حضور در سرای سالمندان و خیریه کهریزک به همراه بازیگران ـ. برقراری ارتباط با شهرستان‌های استان تهران را پخش می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار