السیسی حل و فصل بحران سوریه را با دی‌ میستورا مورد رایزنی قرار داد

رئیس جمهور مصر و نماینده سازمان ملل در امور سوریه بر ضرورت دستیابی به راهکار سیاسی حل بحران سوریه تاکید کردند.
کد خبر: ۲۹۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ - 12June 2018

السیسی حل وفصل بحران سوریه را با دی‌میستورا مورد رایزنی قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الیوم السابع، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با استفان دی‌ میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه راههای از بین بردن بن بست بحران سوریه و دستیابی به راهکار سیاسی بحران آن را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار آخرین تحولات سوریه و تلاش های سازمان ملل برای حل سیاسی بحران این کشور و نیز تبعات انسانی این بحران که به کشته شدن هزاران نفر و آواره شدن میلیون ها نفر منجر شده است مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دی‌میستورا در این دیدار بر اهمیت بذل تلاشها از سوی همه طرفهای مربوطه از بین بردن بن بست کنونی در این بحران تاکید و اظهار داشت: افزایش هماهنگی و رایزنی با قاهره در آینده برای شکست رکود موجود در بحران و دست یابی به راهکار سیاسی با توجه به موضع مصر و نقش محوری که می تواند در حل بحران ایفا کند، مهم است.

السیسی نیز از ادامه تلاش های کشورش برای حل بحران سوریه خبر داد و بر موضع ثابت کشورش مبنی بر ضرورت راهکار سیاسی که وحدت و تمامیت اراضی سوریه را حفظ کند، تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر بر ضرورت مقابله با تروریسم و گروههای ترویستی در سوریه تاکید کرد و از جامعه بین المللی خواست که با همسویی در راستای حل فراگیر و دائمی بحران سوریه اهتمام ورزند.

وی بر حمایت قاهره از تلاش های سازمان ملل و دی‌میستورا و تمایل قوی این کشور برای موفقیت ماموریت نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها